• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
  • Ugrás az elsődleges oldalsávhoz
  • Ugrás a lábléchez

Weboldal készítés

  • SEO
  • Webshop készítés
  • Blog
  • Kapcsolat

Mennyire használható a Wix keresőoptimalizálás?

Most itt vagy: Főoldal / Keresőoptimalizálás / Mennyire használható a Wix keresőoptimalizálás?

2019.04.18. by DeakAndras

Wix keresőoptimalizálás gyorsmenü

Egy kis háttér a keresőoptimalizálásról

Hogyan lehet meggyőzni a Google-t arról, hogy jó találat az oldalad?

Hogy néz ki a keresőoptimalizálás (SEO) a Wixnél?

Az első két lépés önmagában nem sokat használt. Nézzük a harmadikat!

A Wix nem egy tartalomkezelő rendszer (CMS) – ez a lényeg

 

Egy kis háttér a keresőoptimalizálásról

Keresőoptimalizáláson Magyarországon azt értjük, hogy az illető weboldal minél előrébb legyen a Google keresőrendszerében. Mondhatánk, hogy ez egyszerűsítés, mivel más keresőmotorok is léteznek (Bing, Yahoo, Baidu stb.), csakhogy Magyarországon a Google Search piaci részesedése 96% és 98% között van. A többiekkel így őszintén szólva nem nagyon érdemes foglalkozni.


keresőmotorok piaci részesedése Magyaroszágon

Forrás: statcounter.com

Magyarországon tehát a keresőoptimalizálás célja az, hogy Google keresőmotorban előre kerüljön a weboldalad.

 

Miért fogja előre tenni az oldalad a Google?

A Google-nek azért van 96% és 98% között a piaci részesedése, mert jó. Mert olyan találatokat ad a kereséseinkre, amik segítenek nekünk. Talán te is használtál már Bing-et, Yahoo-t. A személyes tapasztalatom az volt, hogy sokkal gyengébb találatokat kaptam azokban a rendszerekben, mint a Google-nél. Erre te is építhetsz. Ha a Google úgy fogja találni, hogy a te weboldalad jó találat egy bizonyos keresésre, akkor az oldaladat elől fogja kidobni találatként. Ha nem így tenne, és más keresőmotorok jobban priorizálnák a találatukat, búcsút mondhatnának az egyeduralmuknak.

Tehát: kersőoptimalizálás = meggyőzni a Google-t, hogy az oldalad jó találat egy bizonyos keresésre.

 

Hogyan lehet meggyőzni a Google-t arról, hogy jó találat az oldalad?

  1. Az oldalad legyen technikailag kifogástalan
  2. Egyszerűen legyen nagyon jó találat az oldalad – legyen rajta nagyon jó tartalom
  3. Legyenek erős linkjeid más oldalakról, ami alapján a Google komolyan veszi az oldalad

És akkor részletesebben:

Legyen az oldalad technikailag kifogástalan

A Google azt szereti ha egy weboldal:

  • Gyors
  • Mobilbarát
  • Áttekinthető szerkezetű (oldalstruktúra, címsor struktúra)
  • Technikailag igényes (alt szövegek, meta tag-ek átgondoltan kitöltve)

Legyen nagyon jó találat az odalad – legyen nagyon jó a tartalom

Ha kávéban utazol, legyen olyan tartalom az oldaladon, hogy akit érdekel a kávé, az órákon át a te oldalad bújja, és ossza meg még 8 ismerősével akik szintén kávémániások és ők is a te oldaladat böngésszék. Ez persze nem egy könnyű feladat. Biztos sokan írnak még kávéról, és neked kell lenned a legjobbnak. De ha ez sikerül, a tiéd lesz a témában a legjobb találat, és a Google ezt azzal fogja díjazni, hogy előre röpít a találati listán.

 

Legyenek erős bejövő linkjeid

Olyan ez, mit amikor álatlánosban úgy osztanak csapatot, hogy a két csapatkapitány választ. Kit választanak először? A legjobbat. Aztán a nagyon jókat, aztán a közepeseket…. Az intetneten is ez van. A weboldalak választják egymást. Amelyik weboldal jó, azt sokan választják – gondolja a Google, és folyamatosan monitorozza, melyik oldalnak honnan vannak bejövő linkjei. Egy erős bejövő linkekkel rendelkező weboldal általában előrébb lesz, mint egy kevésbé jó linkprofillal rendelkező versenytárs. Hacsak nincs azon a másikon kivételesen jó tartlom.

Milyen linkekre van szükséged?
    1. Jöjjön erős domainről
    2. Olyan domainről jöjjön, ami kapcsolódik az adott témához
    3. Az aloldalon (URL-en) max 3-4 link legyen másik weboldalakra

  1. Az aloldalon (URL-en) releváns téma legyen feldolgozva
  2. Jó legyen a horgonyszöveg (erről lesz egy külön bejegyzés)

 

Hogy néz ki a Wix keresőoptimalizálás (SEO)?

A wix weboldal kezelő felületén a beállításoknál egy külön menüpontot találhatunk. Szabadfordításban: „Találjanak meg a Google-ben”. Remek! Pont ezt szeretnénk. Nézzük mi lesz, ha ráklikkelünk:

 

wix keresőoptimalizálás lépései

A Wix 3 lépsbe rendezi a keresőoptimalizálási tevekénységeket.

Nézzük, mi a Wix keresőoptimalizáls első lépése:

Wix keresőoptimalizálás

Kaptunk egy cseklistát, ami végig visz pár beállításon: cím megfelelő, SEO tag-ek kitöltve, oldal bekötve a Google Console-ba. (Ezek nem alpból vannak, hanem a felhasználó maga állítja be a címet, SEO tag-et, Google Consolet stb., csak itt már egy „keresőoptimalizált” Wix oldalt nézünk. („kersőoptimalizált” NAGY IDÉZŐJELEK KÖZÖTT, mert ez még nagyon messze van attól, hogy valóban keresőoptimalizált legyen – ezt a későbbiekben majd látjuk.)

7-ből 7! Szuper! Menjünk tovább!

A Wix keresőoptimalizálás második lépése:

wix keresőoptimalizálás második lépés

További pontokban ellenőrizhetjük, hogy jól vannak megadva a kontakt adatok, működnek a weboldal linkjei stb.

Szuper! 13-ból 13 pont!!!

Akkor most már keresőoptimalizált az oldalam, gondolhatnád, ide az első helyet! De ettől még nagyon messze vagy. Az oldal most megfelel néhány alapkövetelménynek. Ahogy a cikk elején írtam, ahhoz, hogy Google előre tegye az oldalad, hátom dolog kell:

 

  1. Az oldalad legyen technikailag kifogástalan
  2. Egyszerűen legyen nagyon jó találat az oldalad – legyen rajta nagyon jó tartalom
  3. Legyenek erős linkjeid más oldalakról, ami alapján a Google komolyan veszi az oldalad

 

Mennyire teljesülnek most ezek?

Technikailag kifogástalan az oldal?

Mivel a Wix egy jól működő rendszer, szerintem feltehetjük, hogy technikailag rendben van minden.

Van rajta nagyon jó tartalom?

Hát nem. Vagy, ha igen, akkor nem attól, hogy a fenti cseklistán minden ki van pipálva.

Vannak erős linkjeid?

Ettől még nicsen egy sem.

 

Következésképpen az eddig elvégzettektől még egyátalán nem lesz elől az oldalad a Google rendszerében.

 

Az első két lépés önmagában nem sokat használt. Nézzük a harmadikat!

 

Semmi gond, a Wix kersőoptimalizálásnak még nincsen vége. Nézzük, mi a harmadik lépés!

wix kersőoptimalizálás harmadik lépés

A harmadik lépésnél két lehetőség tárul elénk: folyatajuk a Wix keresőoptimalizálás folyamatát, vagy megfizetünk valakit, aki folytatja.

Ha szakemberhez fordulsz, az valószínűleg nem lesz olcsó. Ezt a lépést nem próbáltam ki, de erős a gyanúm, hogy, lévén a Wix egy globálisan működő rendszer, itt lesősorban angol nyelvű szakemberkkel fognak téged összekötni. Ez nem (vagy nem csak) a kettőtök közti esetleges kommunikációs nehézségek miatt lehet problémás, hanem azért, mert az illető nagy valószínűséggel nem fogja ismerni a magyar piacot, a magyar nyelvet. Hogy fog ő beállítani olyan oldalcímet és leírást, amire szívesen kattintanak az olvasók? Vagy tartalmat írni magyarul? Teheát ez az út szerintem nem járható.

Mi történik ha folytatjuk a Wix keresőoptimalizálást?

további wix keresőoptimalizálás

Mindjárt eléd is tárul öt lehetőség. Az első: keresőoptimalizálás alapok.

wix keresőoptimalizálás alapok

De várj, akkor mit csináltál idáig? A háromból már két pont teljesen pipa! És most jönnek az alapok?

Igen, a harmadik és egyben utolsó lépésben található a SEO alapok menüpont, ahol leírják, hogy egyátalán mire való a keresőoptimalizálás. Azért, mert amit eddig csináltál, az nem igazán keresőoptimalizálás, hanem annk az előkészítése volt.

Igen, itt állsz a  Wix  keresőoptimalizálás 3. és egyben utolsó pontjánál, és megtudod, hogy tulajdonképpen itt kezdődik az egész.

Itt a „haladó keresőoptimalizálás” menü alatt már arról is olvashatsz, hogy fontos, hogy legyenek bejegyzések az oldalon, hogy legyen tartalom. És itt, a harmadik és egyben utolsó pontban elárulják, hogy tulajdonképpen ez a keresőoptimalizálás kulcsa.

wix haladó keresőoptimalizálás

No meg persze megemlítik, hogy ha gondolod, megbízhatsz egy profit, mert a kulcsszókeresés, cikkírás, linképítés során könnyen lehet, hogy jobban jársz vele, mintha magad vágnál bele.

 

Ha a ráfodított időt és energa szempontjából értékelnénk ezeknek a lépéseknek az arányát, akkor tapasztalataim alapján nagyjából ilyen képet kapnánk:

wix keresőoptimalzálás lépéseinek aránya

Bár itt annak érdekében, hogy az első és második lépés kivehető legyen, még nagyobb szeletet kaptak, mint szerintem érdemelnének.

A keresőoptimalizálás ilyen lépésekben való bemutatása tehát azt a képzetet alakíthatja ki a felhasználóban, hogy az első két lépéssel már sokat elért, pedig az még csak a kezdet.

Mondhatnád, hogy ok, ok, a harmadik pontnál kezdődik a kersőoptimalizálás, de végülis ezt a részt más rendszerben is meg kell csinálni. Ha nem Wix-et használok, akkor is kell szuper tartalom, meg linkek. És ez igaz is. De nem mindegy, hogy a tartalmat milyen rendszerben kezeled.

 

A Wix nem egy tartalomkezelő rendszer (CMS) – ez a lényeg

Ezen a ponton jön be az a szempont, ami számomra eldönti, hogy miért jobb egy valódi CMS rendszerben készült weboldalt, keresőoptimalizálni, mint egy Wix weboldalt.

A CMS-ek, mint példálul WordPress a tartalom menedzselésére lett kialakítva (angolul a WordPress egy Content Management System – CMS). A Wix viszont nem. Erre rá is kerestem, és wix egyértelműen maga is írja, hogy ők nem egy Content Management System:

wix tartalomkezelőA Wix egy weboldal építő rendszer, de nem tartalomkezelő rendszer. Személyes tapasztalatom az, hogy jelentősebb tartalom kezelésére nem is alkalmas. A weboldal felületét lehet építeni rajta, de tartalomstruktúrákat nagyon nehéz benne kialakítani és kezelni.

Ha jó weboldalt akarsz, aminek jó minőségű és jelentős tartalma van, a Wix rendszerében nagyon nehéz dolgod lesz.

Ez az a pont ami miatt a WordPresst tudom ajánlani keresőoptimalizált oldal kialakításához, és a Wix-et nem.

Mert a keresőoptimalizálás igazán arról szól, hogy építsünk egy minőségi informácó nyújtására alkalmas tartalmas oldalt.

A szuper tartlaomhoz egy szuper tartalom menedzselő rendszerre (CMS) lesz szükséged.

Keresőoptimalizálás

Elsődleges oldalsáv

Legutóbbi bejegyzések

  • Egyre magasabbak a SEO árak. Hogyan spóroljunk ésszel és hatékonyan?
  • ShopRenter vagy WordPress WooCommerce? Melyiket válasszam?
  • Google weboldal regisztráció – Első lépés a weboldal optimalizálás terén
  • Mitől sikeres egy vállalkozói weboldal?
  • Az 5 legjobb online betűtípus felismerő
Hívás most

Footer

Partner oldalak

https://webkapu.hu/partnerseiten-in-osterreich/
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Twitter

Kapcsolat

WEBKAPU
Bölcső u. 7.
Get Directions
info@webkapu.hu
Mo,Tu,We,Th,Fr 09:00 – 18:00; Sa 10:00 – 16:00

Navigáció

  • Partnerseiten in Österreich
  • Our Partners in UK
  • Honlap készítés
  • Partnereink
  • Kapcsolat
  • Weboldal készítés országosan

© 2025 · WEBKAPU

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a weboldalon sütiket alkalmazunk.RendbenTájékoztató