Wix keresőoptimalizálás gyorsmenü
Egy kis háttér a keresőoptimalizálásról
Hogyan lehet meggyőzni a Google-t arról, hogy jó találat az oldalad?
Hogy néz ki a keresőoptimalizálás (SEO) a Wixnél?
Az első két lépés önmagában nem sokat használt. Nézzük a harmadikat!
A Wix nem egy tartalomkezelő rendszer (CMS) – ez a lényeg
Egy kis háttér a keresőoptimalizálásról
Keresőoptimalizáláson Magyarországon azt értjük, hogy az illető weboldal minél előrébb legyen a Google keresőrendszerében. Mondhatánk, hogy ez egyszerűsítés, mivel más keresőmotorok is léteznek (Bing, Yahoo, Baidu stb.), csakhogy Magyarországon a Google Search piaci részesedése 96% és 98% között van. A többiekkel így őszintén szólva nem nagyon érdemes foglalkozni.
Forrás: statcounter.com
Magyarországon tehát a keresőoptimalizálás célja az, hogy Google keresőmotorban előre kerüljön a weboldalad.
Miért fogja előre tenni az oldalad a Google?
A Google-nek azért van 96% és 98% között a piaci részesedése, mert jó. Mert olyan találatokat ad a kereséseinkre, amik segítenek nekünk. Talán te is használtál már Bing-et, Yahoo-t. A személyes tapasztalatom az volt, hogy sokkal gyengébb találatokat kaptam azokban a rendszerekben, mint a Google-nél. Erre te is építhetsz. Ha a Google úgy fogja találni, hogy a te weboldalad jó találat egy bizonyos keresésre, akkor az oldaladat elől fogja kidobni találatként. Ha nem így tenne, és más keresőmotorok jobban priorizálnák a találatukat, búcsút mondhatnának az egyeduralmuknak.
Tehát: kersőoptimalizálás = meggyőzni a Google-t, hogy az oldalad jó találat egy bizonyos keresésre.
Hogyan lehet meggyőzni a Google-t arról, hogy jó találat az oldalad?
- Az oldalad legyen technikailag kifogástalan
- Egyszerűen legyen nagyon jó találat az oldalad – legyen rajta nagyon jó tartalom
- Legyenek erős linkjeid más oldalakról, ami alapján a Google komolyan veszi az oldalad
És akkor részletesebben:
Legyen az oldalad technikailag kifogástalan
A Google azt szereti ha egy weboldal:
- Gyors
- Mobilbarát
- Áttekinthető szerkezetű (oldalstruktúra, címsor struktúra)
- Technikailag igényes (alt szövegek, meta tag-ek átgondoltan kitöltve)
Legyen nagyon jó találat az odalad – legyen nagyon jó a tartalom
Ha kávéban utazol, legyen olyan tartalom az oldaladon, hogy akit érdekel a kávé, az órákon át a te oldalad bújja, és ossza meg még 8 ismerősével akik szintén kávémániások és ők is a te oldaladat böngésszék. Ez persze nem egy könnyű feladat. Biztos sokan írnak még kávéról, és neked kell lenned a legjobbnak. De ha ez sikerül, a tiéd lesz a témában a legjobb találat, és a Google ezt azzal fogja díjazni, hogy előre röpít a találati listán.
Legyenek erős bejövő linkjeid
Olyan ez, mit amikor álatlánosban úgy osztanak csapatot, hogy a két csapatkapitány választ. Kit választanak először? A legjobbat. Aztán a nagyon jókat, aztán a közepeseket…. Az intetneten is ez van. A weboldalak választják egymást. Amelyik weboldal jó, azt sokan választják – gondolja a Google, és folyamatosan monitorozza, melyik oldalnak honnan vannak bejövő linkjei. Egy erős bejövő linkekkel rendelkező weboldal általában előrébb lesz, mint egy kevésbé jó linkprofillal rendelkező versenytárs. Hacsak nincs azon a másikon kivételesen jó tartlom.
Milyen linkekre van szükséged?
-
- Jöjjön erős domainről
- Olyan domainről jöjjön, ami kapcsolódik az adott témához
- Az aloldalon (URL-en) max 3-4 link legyen másik weboldalakra
- Az aloldalon (URL-en) releváns téma legyen feldolgozva
- Jó legyen a horgonyszöveg (erről lesz egy külön bejegyzés)
Hogy néz ki a Wix keresőoptimalizálás (SEO)?
A wix weboldal kezelő felületén a beállításoknál egy külön menüpontot találhatunk. Szabadfordításban: „Találjanak meg a Google-ben”. Remek! Pont ezt szeretnénk. Nézzük mi lesz, ha ráklikkelünk:
A Wix 3 lépsbe rendezi a keresőoptimalizálási tevekénységeket.
Nézzük, mi a Wix keresőoptimalizáls első lépése:
Kaptunk egy cseklistát, ami végig visz pár beállításon: cím megfelelő, SEO tag-ek kitöltve, oldal bekötve a Google Console-ba. (Ezek nem alpból vannak, hanem a felhasználó maga állítja be a címet, SEO tag-et, Google Consolet stb., csak itt már egy „keresőoptimalizált” Wix oldalt nézünk. („kersőoptimalizált” NAGY IDÉZŐJELEK KÖZÖTT, mert ez még nagyon messze van attól, hogy valóban keresőoptimalizált legyen – ezt a későbbiekben majd látjuk.)
7-ből 7! Szuper! Menjünk tovább!
A Wix keresőoptimalizálás második lépése:
További pontokban ellenőrizhetjük, hogy jól vannak megadva a kontakt adatok, működnek a weboldal linkjei stb.
Szuper! 13-ból 13 pont!!!
Akkor most már keresőoptimalizált az oldalam, gondolhatnád, ide az első helyet! De ettől még nagyon messze vagy. Az oldal most megfelel néhány alapkövetelménynek. Ahogy a cikk elején írtam, ahhoz, hogy Google előre tegye az oldalad, hátom dolog kell:
- Az oldalad legyen technikailag kifogástalan
- Egyszerűen legyen nagyon jó találat az oldalad – legyen rajta nagyon jó tartalom
- Legyenek erős linkjeid más oldalakról, ami alapján a Google komolyan veszi az oldalad
Mennyire teljesülnek most ezek?
Technikailag kifogástalan az oldal?
Mivel a Wix egy jól működő rendszer, szerintem feltehetjük, hogy technikailag rendben van minden.
Van rajta nagyon jó tartalom?
Hát nem. Vagy, ha igen, akkor nem attól, hogy a fenti cseklistán minden ki van pipálva.
Vannak erős linkjeid?
Ettől még nicsen egy sem.
Következésképpen az eddig elvégzettektől még egyátalán nem lesz elől az oldalad a Google rendszerében.
Az első két lépés önmagában nem sokat használt. Nézzük a harmadikat!
Semmi gond, a Wix kersőoptimalizálásnak még nincsen vége. Nézzük, mi a harmadik lépés!
A harmadik lépésnél két lehetőség tárul elénk: folyatajuk a Wix keresőoptimalizálás folyamatát, vagy megfizetünk valakit, aki folytatja.
Ha szakemberhez fordulsz, az valószínűleg nem lesz olcsó. Ezt a lépést nem próbáltam ki, de erős a gyanúm, hogy, lévén a Wix egy globálisan működő rendszer, itt lesősorban angol nyelvű szakemberkkel fognak téged összekötni. Ez nem (vagy nem csak) a kettőtök közti esetleges kommunikációs nehézségek miatt lehet problémás, hanem azért, mert az illető nagy valószínűséggel nem fogja ismerni a magyar piacot, a magyar nyelvet. Hogy fog ő beállítani olyan oldalcímet és leírást, amire szívesen kattintanak az olvasók? Vagy tartalmat írni magyarul? Teheát ez az út szerintem nem járható.
Mi történik ha folytatjuk a Wix keresőoptimalizálást?
Mindjárt eléd is tárul öt lehetőség. Az első: keresőoptimalizálás alapok.
De várj, akkor mit csináltál idáig? A háromból már két pont teljesen pipa! És most jönnek az alapok?
Igen, a harmadik és egyben utolsó lépésben található a SEO alapok menüpont, ahol leírják, hogy egyátalán mire való a keresőoptimalizálás. Azért, mert amit eddig csináltál, az nem igazán keresőoptimalizálás, hanem annk az előkészítése volt.
Igen, itt állsz a Wix keresőoptimalizálás 3. és egyben utolsó pontjánál, és megtudod, hogy tulajdonképpen itt kezdődik az egész.
Itt a „haladó keresőoptimalizálás” menü alatt már arról is olvashatsz, hogy fontos, hogy legyenek bejegyzések az oldalon, hogy legyen tartalom. És itt, a harmadik és egyben utolsó pontban elárulják, hogy tulajdonképpen ez a keresőoptimalizálás kulcsa.
No meg persze megemlítik, hogy ha gondolod, megbízhatsz egy profit, mert a kulcsszókeresés, cikkírás, linképítés során könnyen lehet, hogy jobban jársz vele, mintha magad vágnál bele.
Ha a ráfodított időt és energa szempontjából értékelnénk ezeknek a lépéseknek az arányát, akkor tapasztalataim alapján nagyjából ilyen képet kapnánk:
Bár itt annak érdekében, hogy az első és második lépés kivehető legyen, még nagyobb szeletet kaptak, mint szerintem érdemelnének.
A keresőoptimalizálás ilyen lépésekben való bemutatása tehát azt a képzetet alakíthatja ki a felhasználóban, hogy az első két lépéssel már sokat elért, pedig az még csak a kezdet.
Mondhatnád, hogy ok, ok, a harmadik pontnál kezdődik a kersőoptimalizálás, de végülis ezt a részt más rendszerben is meg kell csinálni. Ha nem Wix-et használok, akkor is kell szuper tartalom, meg linkek. És ez igaz is. De nem mindegy, hogy a tartalmat milyen rendszerben kezeled.
A Wix nem egy tartalomkezelő rendszer (CMS) – ez a lényeg
Ezen a ponton jön be az a szempont, ami számomra eldönti, hogy miért jobb egy valódi CMS rendszerben készült weboldalt, keresőoptimalizálni, mint egy Wix weboldalt.
A CMS-ek, mint példálul WordPress a tartalom menedzselésére lett kialakítva (angolul a WordPress egy Content Management System – CMS). A Wix viszont nem. Erre rá is kerestem, és wix egyértelműen maga is írja, hogy ők nem egy Content Management System:
A Wix egy weboldal építő rendszer, de nem tartalomkezelő rendszer. Személyes tapasztalatom az, hogy jelentősebb tartalom kezelésére nem is alkalmas. A weboldal felületét lehet építeni rajta, de tartalomstruktúrákat nagyon nehéz benne kialakítani és kezelni.
Ha jó weboldalt akarsz, aminek jó minőségű és jelentős tartalma van, a Wix rendszerében nagyon nehéz dolgod lesz.
Ez az a pont ami miatt a WordPresst tudom ajánlani keresőoptimalizált oldal kialakításához, és a Wix-et nem.
Mert a keresőoptimalizálás igazán arról szól, hogy építsünk egy minőségi informácó nyújtására alkalmas tartalmas oldalt.
A szuper tartlaomhoz egy szuper tartalom menedzselő rendszerre (CMS) lesz szükséged.