• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
  • Ugrás az elsődleges oldalsávhoz
  • Ugrás a lábléchez

Weboldal készítés

  • SEO
  • Webshop készítés
  • Blog
  • Kapcsolat

5 elem, amit ne hagyj ki egy technikai SEO audit során

Most itt vagy: Főoldal / Keresőoptimalizálás / 5 elem, amit ne hagyj ki egy technikai SEO audit során

2019.03.05. by Martincsek Zsolt Szólj hozzá!

 

A keresőopimalizálás egyik kezdő lépése a weboldal technikai vizsgálata. Egy ilyen technikai SEO auditot te magad is el tudsz végezni, utána pedig nagyon sokszor már jobb eredményeket érhetsz el.

 

Olyan technikai hibákat kell keresned, amelyeket a Google nem szeret, és a rangsorolásnál negatívan érinthetik a honlapodat.

 

A következő beállításokat érdemes a weboldalkészítés elején elvégezni, a weboldal fejlesztőjével átbeszélni. De ha már van honlapod, akkor nézd át ezt az 5 technikai elemet, vagy küldd el a cikket a webfejlesztődnek.

 

Mindenekelőtt semmiképp ne felejtsd el beállítani a Google Search Console ingyenes eszközt! Ez a legjobb eszköz egy weboldal technikai elemzéséhez, és folyamatos monitorozásához.

 

XML Sitemap

 

Magyarul webhelytérképnek hívjuk, és alap eleme egy weboldalnak. Általában a WordPress oldalaknál kevesebbszer hiányzik, mint az egyedi fejlesztésű oldalaknál.

 

De van online ellenőrző eszköz arra, ahol meg tudod nézni, hogy a te honlapodnál ez be van-e állítva. Ha nincsen, akkor mindenképp jelezd a webfejlesztődnek.

 

Ha WordPress motorú weboldalad van, akkor a Yoast SEO plugin beállításával az XML Sitemap automatikusan létrejön.

 

Érdemes még a webhelytérképet a Google Search Console-ban is beküldeni, és akkor biztosan rendben lesz a weboldalad ezen a téren a Google szemében.

 

301-es átirányítás

 

Az egyik legfontosabb átirányítási típus, ha nem szeretnél organikus forgalmat veszíteni!

Ha átállsz SSL-re, domaint irányítasz át, megszűnt oldalt újra irányítanál, és még jó pár esetben a 301-es átirányítást kell választanod.

 

Ez egy végleges átirányítási forma, ami jelzi a Google felé, hogy az adott oldal megszűnt, és annak minden erejét a megadott oldalra irányítsa át.

 

Ez különösen fontos, amikor egy olyan oldalad van, amelyre más weboldalak is hivatkoznak, így ha nem irányítod át, vagy csak a URL nevén változtatsz, akkor az oldal organikus teljesítménye nagyon le fog csökkeni, hiába ugyanaz a tartalom! A Google ugyanis az URL-ek alapján nézi az oldalakat, így ha másik URL-en érhető el ugyanaz a tartalom, akkor rögtön a 301-es átirányítást kell alkalmazni.

 

A WordPress oldalaknál sok bővítmény létezik erre, a talán az egyik legismertebb és legtöbbször használt 301 redirect plugint itt találod.

 

Sokszor használják a 302-es átirányítást is, de ez nem teljesen ugyanaz, mint a 301-es. A Google többször kijelentette, hogy nem tesz különbséget, de sok esettanulmány és szakértő szerint mégsem ugyanazt az eredményt hozza.

 

A 302-es átirányítást abban az esetben használd, ha csak átmenetileg történik meg az átirányítás. Például: a Black Friday kapcsán az egyik oldal tartalma egy vagy több napra megváltozik, de utána visszaállítjátok (pl.: emag.hu és edigital.hu főoldalai is megváltoznak, 302-es átirányítást alkalmaznak egy napra).

 

Weboldal méret, gyorsaság

 

A Google a weboldal használhatóságát figyeli, azt, hogy a látogató számára mennyire felhasználóbarát. Na most egy lassan betöltődő weboldal negatív hatással lesz a besorolásra, hiszen növekszik az oldalt gyorsan elhagyók száma, és ezt a Google látja, így a rangsorolásban hátrébb sorolja az ilyen weboldalakat.

 

A weboldal gyorsaságára több mérőeszköz is van, de talán a legfontosabb szám az oldal mérete. 2 másodperc alatt töltődjön be az oldal, ami azt jelenti, hogy pár megánál (2-3 megabájt) ne legyen nagyobb az oldal mérete.

A Pingdoom Speed online eszköz megfelelő ezeknek a mérésre (a ‘Test from’ alatt a ‘Europe – Germany – Frankfurt’ opciót válaszd).

 

Sokszor láttam 10 megabájtnál nagyobb oldalakat, és szinte minden esetben a nagyméretű képek voltak a hibásak.

 

A képek méretezése a legtöbb esetben a megoldás, és így gyorsan orvosolható a probléma.

 

SSL megfelelő beállítása

 

A Google korábban bejelentette, hogy az SSL beállítást előnyben részesíti az oldalaknál, a Chrome böngészőben is egyre gyakrabban jeleníti meg vizuálisan is, ha egy weboldalon nincs beállítva az SSL – vagyis azt írja ki, hogy ‘Nem biztonságos’ az oldal.

 

Ez a felhasználókban bizalmatlanságot kelthet, így akár el is hagyhatják a weboldalt:

technikai seo

 

Hitelsített SSL kulcsot általában ingyen kapsz a tárhelyszolgáltatódtól a fődomainedhez. Ezt az admin felületen be tudod állítani, de van amikor külön kérned kell a szolgáltatótól.

 

Let’s Encrypt SSL kulcsot kell kérni, vagy ezt fogják ajánlani, ami ingyenes.

 

Természetesen ezután a megfelelő beállítást el kell végezni, erre érdemes a webfejlesztődet megkérni.

 

Sokszor találkoztam azzal, hogy nem végezték el megfelelően a weboldalon a beállításokat, akkor így jelenik meg a böngészőben az URL:

kevert tartalom

 

Itt egy i betű látható, de egy lakatnak kellene ott lennie, az jelentené azt, hogy rendben van az oldalon az SSL beállítás:

 

megfelelő ssl

Ha i betű van, akkor a tartalomban található még http:// link. Általában ezek a képek linkjei szoktak lenni. WordPress esetén segítségedre lehet ez a plugin, ami az oldalon található http:// kezdetű linkeket átírja https://-re.

 

Továbbá arra is kell figyelni ezután, hogy a http://valamioldalad.hu legyen átirányítva (301-es átirányítással) a https://valamioldalad.hu-ra.

 

Duplikációk

 

A dupilkálás sem a Google barátja. Két oldalon ne legyen ugyanaz a tartalom, ne másold le egy másik weboldal tartalmát, mert akkor nem fog megjeleníteni a keresési találatokban.

 

Duplikáció több esetben is felléphet egy weboldalnál.

 

Nézd végig, hogy a weboldaladon ne legyenek duplikálva:

  • a meta címek és leírások,
  • a szöveges tartalmak.

 

Továbbá az is duplikációnak számít, ha több változatban betölt az oldal, és nincs átirányítva.

Tehát, ha betölt a weboldalad www. és enélkül is, vagy http:// és https:// formában is. Mindig egy domain verziót válassz ki, ha van SSL kulcs beállítva, akkor csak https:// a jó, és ezután a keresőoptimalizálás szempontjából mindegy, hogy www. vagy enélkül tölt be az oldalad.

 

Én személy szerint jobban szeretem a www. nélküli változatot, szerintem manapság ez már elhagyható, de mindegy is, a lényeg, hogy egyet válassz ki, és a másik változatot irányítsd át (301-es átirányítással).

 

Összefoglalás

 

A weboldaladat technikailag mindig rendben kell tartanod, mert a Google a rangsorolásnál ezt is erősen figyelembe veszi.

 

Szerencsére van olyan ingyenes eszköze (Search Console), amellyel rengeteg hibát és hiányosságot fel tudsz fedezni, folyamatosan ellenőrzés alatt tarthatod a weboldaladat. Ha pedig a közeljövőben gondolkozol weboldal létrehozásán, akkor már ezeket a pontokat figyelembe véve vágj bele!

 

Keresőoptimalizálás

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Elsődleges oldalsáv

Legutóbbi bejegyzések

  • Egyre magasabbak a SEO árak. Hogyan spóroljunk ésszel és hatékonyan?
  • ShopRenter vagy WordPress WooCommerce? Melyiket válasszam?
  • Google weboldal regisztráció – Első lépés a weboldal optimalizálás terén
  • Mitől sikeres egy vállalkozói weboldal?
  • Az 5 legjobb online betűtípus felismerő
Hívás most

Footer

Partner oldalak

https://webkapu.hu/partnerseiten-in-osterreich/
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Twitter

Kapcsolat

WEBKAPU
Bölcső u. 7.
Get Directions
info@webkapu.hu
Mo,Tu,We,Th,Fr 09:00 – 18:00; Sa 10:00 – 16:00

Navigáció

  • Partnerseiten in Österreich
  • Our Partners in UK
  • Honlap készítés
  • Partnereink
  • Kapcsolat
  • Weboldal készítés országosan

© 2025 · WEBKAPU

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a weboldalon sütiket alkalmazunk.RendbenTájékoztató