Ha olyan vevőid vannak, akik a te honlapodat keresik az interneten, a szerencsés kivételek csoportjához tartozol, és nem is kell, hogy tovább olvasd ezt a bejegyzést. Ha ellenben a vállalkozók azon 99,9%-ához tartozol, akik az internetről szeretnének ügyfeleket szerezni, akkor fontos tudnod a következőket:
- Releváns tartalom A Google olyan oldalakat ajánl keresőinek, amelyek relevánsak a keresők számára. Ahhoz, hogy a te oldaladat is találatként adja egy adott kereséshez, az kell, hogy releváns tartalom legyen a honlapodon.
- Minőségi tartalom Ennek a tartalomnak jó minőségűnek kell lennie, amit a Google azzal mér, hogy egy megtekintő mennyire alaposan nézi meg az általad nyújtott tartalmat (mennyi időt tölt az oldalon). Ezért a tartalomnak szó szerint figyelemre méltónak és fogyaszthatónak kell lennie.
- Építsd fel Akkor lesz hatékony a munkád, ha illeszkedik egy tervbe. Gondold át, mit szeretnél elérni. Ha például ingatlanközvetítőként szeretnél ügyfeleket, kezdd kisebb lépésekkel. Az „ingatlan” keresőszóra nem fogsz az első oldalra kerülni belátható időn belül. De ha kinézel egy részpiacot „ingatlan medencével” például, arra a keresésre felkerülhetsz egy előkelőbb pozícióra. Másként fogalmazva, válaszd meg a csatáidat. Olyan terepen használd az energiádat, ahol eredményes tudsz lenni.
Ha több kevésbé erős keresőszóra is megtalálnak és a keresők szeretik a tartalmat a honlapodon, középtávon szép eredményeken érhetsz el az erősebb keresőszavakra is. Így érhetőek el a Google találatok.
A keresőszavak kiválasztásáról és a szöveg megírásának hatékony módjáról a későbbi bejegyzésekben írok.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.