Mik azok az organikus Google találatok?
Az organikus Google találatok azok a keresési találatok, amiket a Google azért mutat az interneten böngészőknek, mert minőségileg jó, releváns találatnak tartja az adott keresésre.
Minden Google kersőt használó felhasználó valamilyen kérdésre keresi a választ. Ha valaki beírja a keresőbe azt, hogy „honlapkészítés”, jó eséllyel vagy honlapot akar készíteni magának, vagy meg akar bízni valakit, hogy honlapot készítsen a számára. A kérdései tulajdonképpen:
- Hogyan tudok készíteni honlapot magamnak?
- Mi a honlapkészítés menete?
- Ki jó honlapkészítő?
- Hogy tudok elérni valakit, aki elkészíti a honlapomat?
A Google ezért a „honlapkészítés”-re keresőknek olyan találatokat próbál adni, amelyek a keresgélő számára releváns válaszokat ad.
Miért akar a Google „releváns” találatokat adni?
Nem, nem azért, mert a Google jót akar mindenkinek. Ez szimplán üzlet.
A Google (egyebek között) abból él, hogy sokan használják a kersőmotorját. Vannak más keresőmotorok is (Yahoo, Bing), csak azok annyival rosszabb találatokat adnak a keresésekre, hogy szinte senki nem használja őket.
Mivel sokan használják a keresőmotorját, sokan hajlandóak a fizetni is, hogy felkerüljenek a találati lisa elejére. Ha nem működne jól a keresőmotor, és nem használná szinte mindenki, a Google lemondhatan a hirdetői bevételekről.
Ez azt is jelenti, hogy ha meggyőzöd a Googlet, hogy jó tartalom van az oldaladon, akkor előre fog tenni. Egyszerűen ez lesz az érdeke.
Lehet ezt úgy nézni, hogy ha jó a weboldalad egy nagyon erős szövetségesed: a Google.
Honnan tudja a Google, hogy mit ajánljon?
Ez egy nagyon jó kérdés. A Google algoritmusa nagyon összetett. Pár fejlesztőmérnököt kivéve senki nem tudja pontosan, hogyan működik. Sőt, lehet, hogy ők is csak egy részét értik.
Az viszont biztos, hogy sokan szeretnék meggyőzni a Google-t, hogy az ő oldalukat érdemes ajánlania egy adott keresésre. Erről szól a keresőoptimalizálás.
Az organikus Google találatok azok, amikért nem kell fizetni
Az organikus Google találatok azok, amikért a fizetett hiredetésekkel ellentétben nem kell fizetni. Elég „csupán” a Google-t meggyőzni, hogy az oldalad olyan fontos és a kereső személy számára releváns információt nyújt, hogy azt feltétlen érdemes a keresgélőknek ajánlani.
A Google-t nem lesz könnyű meggyőzni, arról, hogy a Te oldalad a legjobb találat egy adott keresésre. Ennek egyszerű az oka: mindenki más is meg akarja győzni a Google-t, hogy az ő oldaluk a legjobb találat.
Röviden: nagy a verseny.
Legyen a Te weboldalad a legjobb!
Arról, hogy hogyan érheted el, hogy a Te weboldaladat ajánlja találatként a Google, a keresőoptimalizálás cikkben írok.
Egy azonban biztos:
Ha előre kerülsz az Organikus Google Találatok között, számíthatsz az ügyfelekre. Meg fognak találni, és nem kell majd klikkelésenként fizetned, mint egy Googel hirdetésnél.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.