Milyen legyen a webdoldalam?
Egy kis összefoglaló, ami segít átgondolni, neked mire van szükséged.
Milyen legyen a weboldalam? A következő szempontokat vedd figyelembe weboldal készítés során:
Elvárások
- Meggyőző
- Gyors
- Egyértelmű
- Felhasználóbarát
- Találják meg a neten
Cél
- Bemutatkozás
- Termékismertetés
- Kapcsolatfelvétel
- Webshop
Mód
- Saját készítésű
- Szakember készíti
- Egyedi készítésű
- Sablon alapján
Milyen legyen a weboldalam? Az elvárások
Egy weboldal legyen meggyőző!
Az interneten világ legkisebb vállalkozása olyan nagynak tűnhet, mint a legnagyobb vállalatok.
– Steve Jobs
Én csak azt tanácsolhatom mindenkinek, hogy használja az internet erejét. Jelenj meg a vállalkozásoddal az interneten és legyne olyan weboldalad, amit a nagyok is megirigyelnének! Hidd el, a befektetésed meg fog térülni.
A lehetőség ott van a kezedben. Vágj bele, és szóljon nagyot a történet.
Megszólíthatod a világot. Győzd meg őket, hogy téged válasszanak!
Egy weboldal legyen gyors!
A weboldalad akkor lesz sikeres, ha jó lesz a felhasználói élmény. A felhasználói élmény a lap megnyitásánál kezdődik. Az alaphangot a weboldal betöltési sebessége adja meg. Gyors weboldal – jó élmény, lassú weboldal – rossz élmény. Ez ilyen egyszerű.
Egy weboldal betöltési sebességére sok minden hatással van:
- Weboldal szerkezete
- Képek méretezése
- Karakter választás
- Tárhely szolgáltatás
Egy weboldal legyen egyértelmű!
Mindenkinek az ideje a legdrágább. Nem akar senki sem találgatni, vajon a te oldaladon találja-e meg azt a terméket / szolgáltatást, amit keres. Legyen egyértelmű, mit tudsz neki adni, különben azok is odébb fognak klikkelni, akiknek megfelelő terméket / szolgáltatást tudtál volna nyújtani.
Legyél specifikus. Ne általánosan foglamazd meg, mit ajánlasz, hanem egyértelmű példákkal.
Egy weboldal legyen felhasználóbarát!
Weboldalad legyen könnyen áttekinthető, szellős, kellemes. A navigáció legyen átlátható és ergonómikus.
Használd a vizualitást! Egyre kevésbé szeretünk olvasni. Egy képről százszor többet tud meg egy látogató egy szempillantás alatt, mint három bekezdésből. A szöveges részeket sok felhesználó nem is nézi meg!
Találják meg a neten!
Ez az egyik legnehezebb feladat. Én a következő kategóriákba osztom fel a keresőoptimalizálást, a SEO-t:
- Fizetett hirdetések
- Google Ads
- Facebook hirdetés
- Facebook influencer
- Nem fizetett hirdetések
- Linképítés
- Tartalom építés
Egy weboldal SEO nélkül olyan, mint tű a szénakazalban. Senki nem fogja megtalálni. Pontosan csak azok a fogják megtalálni a weboldalad, akik egy az egyben beírják a böngésző navigációs sávjába a domain címedet. De kinek jut eszébe beírni azt a kersősávba, hogy „kisspeterasztalos.hu” ? Csak annak, akinek Kiss Péter elmondja, elküldi stb. Tehát kizárólag az ismerősökre lehet így számítani. Ha szélesebb közönség számára készíted a weboldaladat, gondoskodnod kell arról, hogy ne csak az ismerőseid találják meg.
A SEO-nak két útja van:
- Folyamatosan fiztetsz a Google-nek és a Facebook-nak
- Felépíted az oldalad
Mindkét út komoly anyagi vagy időben mérhető befektetést igényel.
Ha hosszú távon tervezel a weboldaladdal, jobban jársz, ha felépíted az oldalt, és nem havonta csengetsz a Google – Facebook párosnak.
Milyen legyen a weboldalam? A cél
Mi a célod a weboldallal? Bemutatkozás? Termék ismertetés? Kapcsolatfelvétel? Értékesítés (webshop)?
Gondold át, milyen tartalmat szeretnél előtérbe helyezni.
Ha egyértelműen bemutatható terméked van, add el közvetlen egy websoppal.
Ha például egyedi bútorok készítése a specialitásod, a termék értékesítése előtt feltétlen beszélned kell majd az ügyféllel. Ilyen esetben a kapcsolat felvételén nagy hangsúly van. Elérhetőségek, üzenődobozok, online chat is szóba kerülhet. Könnyítsd meg a leendő ügyfélnek, hogy felvegye vele a kapcsolatot!
Termékeid imertetése lehet előtérben speciális termékek esetén. Mondj el mindent a termékedről. Írott szöveggel, képekkel és videókkal. Mutasd meg, mit tudsz neki adni!
Ha egyszerűen be szeretnéd mutatni a vállalkozásod, akkor egy bemutatkozó weboldal lesz célravezető. Itt a stíluson lesz a legnagyobb hangsúly. Tegyél meggyőző első benyomást a leendő ügyfélre. Érezze azt, hogy megtalálta azt akivel együtt szeretne dolgozni.
Milyen legyen a weboldalam? Mód
Egy weboldalt bárki el tud készíteni. Aki ért hozzá.
A weboldal készítés egy szakma, mint a szobafestés. Sokan maguk festik ki a lakásukat, de sokan inkább megbíznak vele egy szakembert. Mindkét út járható, és jellemzően más eredményhez vezetnek. Ha jó szakemberrel dolgozik az ember, weboldal készítés terén is azt fogja tapasztalni, jobban járt, mintha maga kezdett volna el egy olyan területen dolgozni, amiben nincs otthon. Az én ügyfeleim kivétel nélkül elégedettek voltak a munkám eredményével, és örültek, hogy engem választottak.
Weboldal készítés – egyedi fejlesztés vagy sablon
A profi weboldal készítők között vannak, akik az egyedi megoldásokra esküsznek, vannak, akik a sablonok előnyeit hangsúlyozzák. Én ez utóbbiak közé tartozom.
A sablon alapján készülő weboldalak térnyerése kétségtelen. 10 éve nem is voltak sablonok. Ma már a weboldalak túlnyomó többsége sablon felhasználásával készül. A térnyerés oka egyszerű. A sablonok az elmúlt években annyira jók lettek, hogy nem érdemes egyedi fejlesztéssel dolgozni. Az egyedi fejlesztésű weboldalaknak nem csak a készíttetése, hanem a fenntartása is drága. Ezen túl még gyarkabban is van velük technika probléma, mint egy minőségi sablon felhasználásával készült weboldal esetén.
Én téged is csak bíztatni tudlak
Lépj egy ütős weboldallal a viág színe elé, és győzd meg, hogy téged válasszon!
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.