Az Egyesült Államokban a Motocms.com szerint a 2008-as 11 milliárd dollárról 2020-ra 79 milliárd dollá fog emelkedni a SEO ipar (kersőoptimalizáláls ipar) volumene. A Forbes a 2020-as volument 80 milliárd dollárra becsli.
Magyarország a digitalizációban 3-5 évvel van lemaradva az Egyesült Államok mögött ezért mindig érdemes figyelni az ott tapasztalható tendenciákat.
A sztatisztika alapján a SEO ipar volumene évente átlagosan 20%-os növekedést mutat fel.
Mi hajtja a SEO ipar növekedését?
A dinamikusan növekvő online kereskedelem 39%-a egy keresőmotor használatával kezdődik. Ki ne akarna ott lenni a találati listák elején?
A fenti 39% így oszlik meg: 90% organikus találat, 10% hirdetéses találat. A SEO célja az, hogy az organikus találatok között előrébb kerüljön az adott vállalkozás.
Egy autógumik forgalmazásával foglalkozó ügyfelemnek volt egy webshokerpja, amit frissítenem kellett. A webshopot tartalmazó weboldal egyik lapján egy bemutatkozó szöveg volt, amiben többek között le volt írva, hogy „ez nem egy webshop”. Csodálkoztam, és megkérdeztem az ügyfelemet, miért írta azt, hogy ez nem egy webshop. Azt választolta, azért, mert évekkel ezelőtt az internetes piacon megjelentek olyan versenytársak, akiknek nem is volt saját boltjuk, sőt, még készletük is alig. Ezek a konkurensek a webshopjaikkal bekerültek a találati listák elejére, és letartolták a piacot.
Remek példája ez annak, hogy már évekkel ezelőtt elvált egymástól a fizikai tevékenység és az internetes sikeresség. És az internetes sikerességben az itnernetest zárójelbe lehet tenni. Lassacskán az internetes sikeresség lesz az egyetlen sikeresség.
Ha egy vállalkozás sikeres akar lenni, nem mondhat le arról, hogy az interneten sikeres legyen.
És ez nem minden
Minimum elgondolkodtató, hogy:
- A vásárlók 43%-a indított már internetes keresést, miközben egy boltban volt
- 3-ból egy internetes keresés után a kereső felkeres egy fizikai üzletet
Mi a SEO ipar jövője?
Több forrás is hang alapú keresések terjedését jósolja. A Motocoms.com cikke alapján 2020-ra a globális keresések 50%-át a telefonjukhoz beszélve fogják indítani a felhasználók. A magyar piacon itt a szokásos 3-5 éves lemaradásnál is többre lehet számítani a magyar nyelv okozta eltérések miatt. De idő kérdése, és mi is a telefonunkhoz beszélve fogunk keresgélni az interneten.
A mobilos internetezés és a mobilos keresések további térnyerése teljesen biztos. A nem mobil-barát weboldalak lassan teljesen ki fognak szorulni az online világból. A kiszorulásukat gyorsítani fogja, hogy Google a találati listákon hátra szorítja azokat a weboldalakat, amik nem mobilbartát kialakításúak.
Mire kell figyelni weboldal készítés során?
A SEO három fő területe a következő
- Tartalom építés
- Linképítés
- Technikai seo
A weboldal készítés során a weboldal technikai paramétereire van hatásunk.
Betöltési sebesség
A tartalom megfelelő felépítésével, a képek megfelelő méretezésével elérjük, hogy gyors legyen az oldalunk. A Google mindent tud. Azt is, ha lassú az oldalunk. És ha ez a helyzet, kevésbé fogja ajánlani a keresgélőknek.
Meta-tag-ek
A meta-tag-ek megfelelő kitöltésével segítünk a Google-nek pontosan felmérni, miről szól a weboldalunk. Ha pontosak vagyunk, meg fogja hálálni.
Alt-szövegek
A Google nagyon jó a szöveges információ feldolgozásában. A képekében még nem annyira. A képek megfelelő elnevezésével és az Alt-tagek megfelelő használatával segítheted a Google-t a weboldalad képes elemeinek a megértésében. Bónusz: egy-egy jó képpel a Google képes találatai közé is bekerülhetsz.
Snippet
A Google nem szereti, ha kirak egy weboldalt a találati listára, és senki nem klikkel rá. Írd meg a megjelenő szöveget úgy, hogy mindenki klikkeljen! Ha már megvan a lehetőség, és a keresgélők látják az oldalad a találati listán, ragadd meg a lehetőséget. Legyenek a soraid ellenállhatatlanok!