• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
  • Ugrás az elsődleges oldalsávhoz
  • Ugrás a lábléchez

Weboldal készítés

Weboldal, ami üzletet hoz

  • SEO
  • Webshop készítés
  • Blog
  • Kapcsolat

Kersőoptimalizálás

Most itt vagy: Főoldal / SEO - Weboldal keresőoptimalizálás / Kersőoptimalizálás

2018.12.20. by DeakAndras Szólj hozzá!

Mi a Keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás azon tevékenységek összefoglaló neve, melyek arra irányulnak, hogy egy weboldalt megtaláljanak az érdeklődők.

Deák András

Ha az interneten új ügyfeleket, vagy vevőket akarsz szerezni, akkor számodra a keresőoptimalizálás az internetes jelenlét legfontosabb eleme.

A weboldal készítés befejeződött. Várod, hogy csörögjön a telefon, jöjjenek a megrendelések. De honnan jönnének? Ki fogja megtalálni a weboldalad?

Elmondtad a kollégáidnak, ismerőseidnek, hogy kész a weboldal. Ők például meg tudják nézni. Indulásnak remek. De fognak ők tőled rendelni? Eddig is tudtak a vállalkozásodról, eddig rendeltek?

Új vevők kellenének. Akik eddig nem tudtak a vállalkozásodról. Hogyan találják meg ők a weboldalad?

Vegyük például az én vállalkozásomat. Van egy remek domain nevünk, Webkapu.hu – beszédes, rövid, kellemes, ez mind szuper. Keresőoptimalizálás nélkül viszont csak az fogja megtalálni, aki begépeli a kereső sorba azt, hogy “webkapu.hu”. De ki keres arra, hogy Webkapu? Kinek kell éppen egy Webkapu? Senkinek.

Az ügyfelinknek weboldal kell, honlap, honlapkészítés, vagy webshop. Ezekre fognak rákeresni, nem a Webkapu-ra.

El kell érni, hogy amikor az érdeklődők beírják a böngészőjükbe, hogy “honlapkészítés”, akor ott legyünk a találatok között az első oldalon. Ez nem egy könnyű feladat. Sok munkát igényel. Ez a munka a keresőoptimalizálás.

Itt egy rövid cikk arról, hogy miért kell az első oldalon lenni. Miért nem elég a második oldal.

Hogyan lehet az Első Oldalra kerülni?

Az első oldalra két út vezet:

  • Google hirdetések
  • Organikus találatok

Hogy néz ki a Google találati listája a “honlapkészítés” keresőszóra?

Fontos tudnod, hogy mindenkinél másképp. A Google az előző keresések és az elovasott, preferált tartalom alapján személyre szabott találati listát készít minden felhasználó számára. Tehát a kollégádnak mást fog kiadni ugyanarra a keresésre, mint neked.

A találati listát a földrajzi elhelyezkedésed is befolyásolja. Más találati listát kapsz, ha Újbudán keresel rá a “honlapkészítés” keresőszóra, mintha a Belvárosban tennéd. A Google preferálja azokat a találatokat, melyek földrajzilag közel vannak hozzád. Ennek egész érthető a haszna ha például fodrászt keresel. Nyilván nem olyan érdekes számodra, hogy 200 kilóméterre milyen fodrászatok vannak. “Honlapkészítés” esetén a földrajzi közelség nem annyira fontos tényező, de a Google valamennyire itt is figyelembe veszi.

Tehát hogy néz ki a Google találati listája?

Így. Illetve pontosabban: nekem (mert hogy személyre szabott) és az irodámból (mert földrajzilag optimalizált) így:

keresőoptimalizálás

Google hirdetések

Az első négy és az utolsó három találat az első oldalon fiztetett hirdetés.

google hirdetés

A fizetett hirdetéssel az oldal elejére kerülő linkek sok látogatót hozhatnak. A Google ennek megkéri az árát. És nagyon jó abban, hogy maximalizálja a saját bevételét – ami a te költséged.

Mivel a hirdetések ilyen módon garantáltan olyan drágák lesznek, amennyire ezt a kereslet lehetővé teszi, érdemes megfontolni, milyen más úton lehet látogatókat szerezni.

Google Tértképes találatok

Erről hamarosan külön cikkben írok részletesebben.

Organikus találatok

Organikus találatoknak azokat a találatokat nevezzük, amiket a Google azért tesz ki, mert megfelelő tartalmat nyújtanak azoknak, akik egy adott szóra keresnek.

A Google végső soron egy keresőmotor. Ha nem nyújt olyan tartlamat a kerső személyeknek, ami megfelel nekik, másik kersőt fognak használni. A Google manapság éppen azért olyan népszerű, mert jó találatokat ad a keresésekre. Használtad már a Bing, vagy a Yahoo keresőjét? Nekik is van. Csak annyira rossz találatokat ad, hogy senki nem szereti használni.

Ha tehát az oldaladat a Googel magától fontosnak fogja tartani, hirdetés fizetése nélkül is az első oldalon leszel.

Képzelheted, hányan szeretnének fizetés nélkül az első oldalra kerülni. Nagy a verseny. Arról, hogy mik az organikus keresőoptimalizálás eszközei, egy külön cikkben írok.

Mit gondolsz, a Google hirdetés, vagy az organikus keresőoptimalizálás jobb taktika?

SEO - Weboldal keresőoptimalizálás

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Elsődleges oldalsáv

Legutóbbi bejegyzések

  • Egyre magasabbak a SEO árak. Hogyan spóroljunk ésszel és hatékonyan?
  • ShopRenter vagy WordPress WooCommerce? Melyiket válasszam?
  • Google weboldal regisztráció – Első lépés a weboldal optimalizálás terén
  • Mitől sikeres egy vállalkozói weboldal?
  • Az 5 legjobb online betűtípus felismerő

Dolgozzunk együtt!

 

Vedd fel velünk a kapcsolatot és oszd meg velünk elképzeléseidet.

 

Üzenetedre egy napon belül válaszolunk.

 

 

Footer

Közösségi Média

Kövessen minket közösségi media oldalainkon.

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Twitter

Kapcsolat

WEBKAPU
Bölcső u. 7.
Get Directions
info@webkapu.hu
Mo,Tu,We,Th,Fr 09:00 – 18:00; Sa 10:00 – 16:00

Navigáció

  • Honlap készítés
  • Partnereink
  • Kapcsolat
  • Repterek forgalma
  • Weboldal készítés országosan

Hírlevél

Iratkozzon fel, hogy naprakész maradjon!

© 2023 · WEBKAPU