Weboldal Készítés felhasználói fókusszal
Mitől jó egy honlap?
1. Tartalom
2. Küllem
3. Használhatóság
Tartalom
8 kérdés, amire választ kell adnia egy honlapnak
1. Kik vagyunk?
Az első dolog, amit egy látogató tudni szeretne a honlapunkról, hogy kik vagyunk, mit kínálunk neki. Jó, ha ez első pillantásra kiderül, érkezzen is honlapunk bármelyik oldalára a látogató. Ezért érdemes a cégnevünket, logónkat mindjárt a fejlécben elhelyezni, ami minden oldalon szerepelni fog.
2. Mivel foglalkozunk?
Lesznek olyan látogatók, akik nem, vagy nem pontosan tudják, mivel foglalkozunk. Mutassuk meg nekik egyértelműen. Egy, vagy egy pár kép sokat segíthet ebben. A képek segítségével egy pillantás alatt kiderül a látogató számára, hogy jó helyen jár-e. Ez nem azért fontos, hogy aki nem minket keres, minél hamarabb hagyja el az oldalt. Épp azért, hogy legalább az, aki tényleg minket keres, maradjon.
3. Mi a célközönségünk?
Egy látogató rögtön tudni akarja, a mi cégünk megfelelő-e neki. A honlapnak a célközönségre kell fókuszálnia, hogy azok, akiket meg akarunk szólítani, meg is legyenek szólítva. Az ő nyelvüket kell beszélnünk, az ő stílusukat kell használunk, hogy érezzék, megtalálták amit kerestek.
4. Hogy működik a szolgáltatásunk?
Potenciális ügyfeleink tudni szeretnék, mire számíthatnak. Mi a módja annak, hogy megkapják tőlünk a vágyott terméket, szolgáltatást. Érdemes lehet ezt külön oldalon, a könnyű megértés kedvéért felhasználóbarát ábrákkal megmutatni.
5. Mennyibe kerülnek a termékeink?
Ha egy potenciális ügyfél tőlönk szeretne vásárolni, biztos kíváncsi lesz a költségekre. Ha nincs különösebb okunk rá, ne hagyjuk kétségek között. Ha szolgáltatásunk összetettebb, esetleg egyedi árazást igényel, ezt tüntessük fel.
6. Miért válasszanak minket?
Mutassuk meg potenciális ügyfeleinknek, miért vagyunk jobbak versenytársainknál. Minden bizonnyal sok más ajánlatot is találnak az adott termékre. Meg mutatnuk, miben vagyunk mi mások, miért válasszanak minket.
7. Hol és hogyan találhatnak meg?
Ha nem online webshopunk van, biztosan szeretnénk, hogy a potenciális ügyfelelk felvegyék velünk a kapcsolatot. Tegyük könnyűvé leendő ügyfeleink dolgát, és helyezzük el elérhetőségeinket könnyen eléhető helyen. Javasolt az elérhetőségeket a minden oldalon megjelenő láblécen feltültetni, valamint feltétlen ajánlott egy külön „Kapcsolat” oldal létrehozása.
8. Mit tegyen a látogató?
Kommunikáljuk egyértelműen, mit szeretnénk, mi legyen a következő lépés együttműködésünkben. Kérjenek árajánlatot? Hívjanak telefonon? Írjanak emailt? Tudassuk egyértelműen, mit szeretnénk. A tevékenységre felhívó (call to action) üzenetek nagyban növelik a honlap hatékonyságát.
Küllem
A honlappal az ügyfelekkel történő kapcsolatépítés első lépése. Az első benyomás fontosságát nem is lehet eléggé hangsúlyozni. Onnan, hogy egy látogató az első benyomások alapján alkot egy képet vállalkozásunkról ami befolyásolja majd kapcsolatunk minen további mozzanatát. Ha megbízhatónak érzékel minket, erre a bizalomra lehet majd építeni a későbbiekben. Ha az első benyomás alapján nem teljes a bizalom, nehezebb lesz elérni, hogy minket válasszon, és a további együttműködést sem könnyíti majd meg.
A képeknek nem csupán az első benyomás kialakításában játszott szerepük miatt kiemelkedő a jelentősége. A képek érzelmi információt közvetítenek. Leendő ügyfeleinket nem csupán a száraz tényekkel tudjuk meggyőzni arról, hogy minket válasszanak. Nagyon fontos, hogy honlapunk milyen érzelmi választ generál bennük. Jól érzik magukat, miközben honlapunkat tanulmányozzák? Ha igen, ebben a honlapon látható képeknek biztos nagy szerepe van.
Egy gondosan elkészített honlap azt a képet alakítja ki a látogatókban, hogy törődünk azzal, amit csinálunk.
Az első benyomás kialakításában a látványé a fő szerep. Vizuálisan nagyságrendekkel több információt tudunk egy szempillantás alatt feldolgozni, mint szövegesen. Mire pedig a látogatókra hatna, hogy milyen jó a honlap szerkezete, menürendszere, lehet, hogy ezt már egy kevésbé jó első benyomás miatt már nem is érzékelik.
Helyezzünk hagsúlyt oldalunk megjelenésére. Ez egy vissza nem térő alkalom, hogy bemutassuk vállalkozásunk egyediségét, és jó képet alakítsunk ki magunkról.
Használhatóság
A felhaszálók szemszögéből alapvető fontosságú, hogy honlapunk legyen…
Mobilbarát
Mobilbarát honlap – ma már alapvető elvárás. Amikor felhasználóbarát weboldal készítés a célunk, gondolnunk kell arra, hogy ma már az internetes forgalom több mint fele mobiltelefonon zajlik. Az, hogy milyen élményt nyújt az Ön honlapja mobiltelefonon, még fontosabb, mint hogy milyen élményt nyújt egy normál monitoron. Természetesen minden honlap, amit készítünk, mobilbarát honap.
Gyors
Gyors honlap készítése a célunk. Az, hogy az Ön honlapja gyors legyen, első sorban azért fontos, mert ez is hozzá tartozik a felhasználói élményhez, . Kétszer ad, aki gyorsan ad. Ezt tudják a felhasználók is. Egy gyorsan betöltődő weboldal készítésével segítünk abban, hogy az Ön céges honlapját felkeresőknek jó élményben legyen részük.
Élményt nyújtó
Vizuális élményt nyújtunk. Egy felhasználóbarát weboldal készítés során gondolni kell arra, hogy milyen módon nyújtunk információt a honlap látogatóinak. Egy kép többet mond ezer szónál. A szövegalapú információbefogadástól egyre inkább a kép (mozgókép) alapú információbefogadás felé mozdulunk el. Ahhoz, hogy felhasználóbarát honlapot készítsünk, alkalmazkodnunk kell ehhez a tendenciához, és olyan vizuáli élmény kell nyújtanunk a honlap látogatóinak, melyek segítik őket abban, hogy könnyen fel tudják dolgozni honlapunk üzenetét.
Összkép – a felhasználói élmény meghatározó eleme, hogy milyen összbenyomást tesz egy honlap a felhasználóra. A honlap céljától, jellegétől függ, hogy miylen megoldás célravezető, de általában az átlátható, szellős, nem zsúfolt honlapok nyújtanak jó felhasználói élményt. Ezért általában a letisztult honlap szerkezetek jelentik a jó megoldást.
Olvasható honlap– külön oda kell figyelni arra, hogy a szövegek, mlyeket a weboldal készítés során használunk, könnyen olvashatóak legyenek. Van olyan betütípus, amitmobiltelefonon egész nehéz olvasni, vannak könnyen olvasható betűtípusok. Felhasználóbarát honlapot készítünk, ezért a felhasználói élmény ezen részére is gondolunk.
No Fields Found.