Google weboldal regisztráció
Ugorj ahhoz a részhez, ami téged érdekel
3 lehetséges ok amiért nincs elöl a weboldalad
- A Google weboldal regisztráció (indexelés) nem történt meg
- Nem telt el elég idő a weboldal vagy bejegyzés közzététele óta?
- Nem keresőoptimalizált a weboldalad
Indexelve van a weboldalad, mégsem lehet megtalálni?
Mi várható egy Google keresőoptimalizált weboldaltól?
Google weboldal regisztráció ellenőrzés
Így ellenőrizheted, hogy a weboldalad regisztrálva van-e már a Google rendszerében.
Nyisd meg a Google keresőt ezzel a linkkel, vagy nyisd meg más módon a Google keresőt.
Másold be a következő szöveget: site:weboldaladneve.hu
A weboldaladneve.hu-t írd át a webcímre, amit ellenőrizni akarsz.
Ha a weboldal regisztrálva van, akkor a Google kiad a fenti keresésre találatot:
Ha nincs regisztrálva egy weboldal, akkor ezt írja ki a Google a fenti keresésre. Itt a példa kedvéért direkt elírtam a weboldal címét webkapuX-re.
Weboldal indexelése Google keresőben
Ha még nincs indexelve a weboldalad a Google-ben, akkor először ellenőrizd, hogy nincs-e beállítva rajta egy úgynevezett „noindex” tag, aminek pont az a célja, hogy a weboldalt ne tudja indexelni a Google.
Miért is lenne „noindex” tag az oldaladon? Általában nem sok értelme van egy „noindex” tagnek, amikor azért van a weboldal, hogy mások is lássák. Kivételes esetekben van ennek értelme, de elég ritkák az ilyen esetek.
Gyakorlatban olyan esetben találkoztam „noindex” tag-es weboldallal, amikor egy weboldal készítő pénzt kért volna a keresőoptimalizálásért, és nem rendelték meg tőle a szolgáltatást. Ekkor a weboldalkészítő nem hogy nem keresőoptimalizálta a weboldalt, hanem a „noindex” tagekkel teljesen elérhetetlenné tette a weboldalt a keresőmotorok számára.
Én azt, hogy indexelhető legyen egy weboldal, nem tartom a SEO, másnével keresőoptimlaizálás szolgáltatás részének. Az, hogy egy weboldal indexelhető, a WordPressben példálul alapbeállítás. Tehát külön be kell állítani, hogy ne legyen indexelhető. Kvázi külön „el kell rontani” a weboldalt ehhez. Szerintem ez elég tiszességtelen dolog egy weboldal készítő részéről, de találkoztam már ilyennel.
Tehát az első lépés: győződj meg róla, hogy nincs „noindex” tag a weboldaladon. Ezt itt tudod megtenni:
Noindex tag ellenőrzés – ha nem nyílik meg új oldalban, másold be ezt a keresőbe: https://seositecheckup.com/tools/noindex-tag-test
A „noindex” tag ellenőrzőben ez a weboldal fog fogadni:
Ha „noindex” tag van az oldaladon, meg is találtad a problémát. A „noindex” tag eltávolítása WordPress weboldalak esetén Adminisztrátor hozzáféréssel lesz lehetséges.
Amennyiben nincsen „noindex” tag az oldaladon, ilyen lesz a teszt eredménye:
Ha „noindex” tag van az oldaladon, akkor ezt el kell távolítani. Amíg a „noindex” tag az oldaladon van, te magad (vagy a weboldalkészítőd) tiltottad meg a Google-nek, hogy indexeljen. Ezért nem ad ki találtatnak.
Ha nincs „noindex” tag az oldaladon, elképzelhető, hogy azért nincsen még indexelve a weboldalad, mert kevés idő telt el a weboldal, vagy egy új bejegyzés létrehozása óta. A Google nem tud valós időben minden új weboldalt, bejegyzést feltérképezni, ezért néha több hét is eltelhet, míg rátalál valamilyen új tartalomra. Ezt a folyamatot több eszközzel lehet gyorsítani. Görgess lejjebb a részletekért.
Mennyi idő telt el a tartalom publikálása óta?
A Google nem tud valós időben minden új weboldalt, bejegyzést feltérképezni, ezért néha több hét is eltelhet, míg rátalál valamilyen új tartalomra. Ha pedig meg is talál a Google egy új tartalmat, az nem a csúcson fogja kezdeni. Először pár felhasználót enged csak rá a rendszer, és teszteli, hogy a felhasználók mennyire szeretik. Ha a weboldal látogatói sok időt töltenek az adott oldalon, akkor lassacskán előrébb fog kerülni. Ha a felhasználók interakcióba is lépnek a weboldalon például egy ügyfélkapcsolati űrlap küldésével, vagy telefonhívás indításával, az erős jelzés, hogy valami hasznosat találtak ott.
Ha a weboldalad bizonyít, és jobban teljesít, mint a konkurens weboldalk, akkor felkerülhet akár az első helyre is. Ez a folyamat azonban hónapokat vehet igénybe. Ha tehát pár napja, vagy egy hete lett elérhető a weboldalad, van remény, hogy megjönnek majd a látogatók. Ehhez persze jó tartalom kell.
Jó tartalom nélkül hiába várod, hogy Google előre soroljon.
Hogyan lehet meggyorsítani a Googel indexelést?
Ha van Google Search Console hozzáférésed, akkor egy pillanat alatt indexeltetheted a weboldalad a Google-ben. Két lépést kell csak megtenned:
- Beírod az indexelni való weboldal, vagy bejegyzés címét
- Megynyomod a „Request indexing” gombot
Elvileg ez a módszer is igénybe vehet pár napot. Az én tapasztalatom szerint általában elég gyorsan eredményt hoz.
Ahogy a fenti példa is mutatja, ezt az indexelés kérést megteheted akkor is, ha már indexelt a weboldalad, de valamit változattál rajta. Ahhoz, hogy a Google minél hamarabb kapcsoljon, és frissíse az indexét a weboldaladdal kapcsolatban, érdemes a váltotzatások után itt újraindexelést kérni.
Kérdésed van weboldal indexelés terén? HÍVJ MOST!
06 20 370 7586
Ezen kívül elősegítheted a weboldalad gyorsabb indexelését azzal, ha linkeket építesz az oldalra. Más weboldalaknak kéne a te weboldaladra hivatkozniuk linkekkel. Ez annak, aki nem járatos a weboldal Google keresőoptimalizálás területén, elég kemény dió lehet. De ha sikerül, gyorsítani fogja az indexelés folyamatát.
Indexelve van a weboldalad, mégsem lehet megtalálni?
Az, hogy a weboldalad indexelve van, csak annyit jelent, hogy ha a Google akarja, meg tudja jeleníteni találatként. De annyi weboldal van, hogy a Google ha akarná sem tudná az összeset az első oldalra tenni.
A Google válogat a sok lehetséges weboldal közül és azt teszi az első taláati oldalra, ami szerinte a legjobb választ adja a keresőt használó személy kérdésére.
Az, hogy a weboldal regisztrált a Google-ben, még nem jelenti azt, hogy egy adott keresésre jobb választ ad, mint a többi weboldal.
Weboldal optimalizálás Google keresőben
Ahhoz, hogy egy weboldal üzletet hozzon, több kell, mint hogy a weboldal Google indexelés rendben legyen. A google weboldal regisztráció valójában csak a kezdet. Ha a weboldalad regisztrálva van a Google-nél, akkor a Google kiadhatja találatnak egy adott keresésre. De biztos, hogy ki is fogja.
A SEO, más néven keresőoptimalizálás az a tevékenység aminek a célja, hogy a weboldaladat a Google előre sorolja.
Teljeskörűen keresőoptimalizált weboldalt szeretnél? HÍVJ MOST!
06 20 370 7586
A honlap regisztráció Google keresőbe szükséges a keresőoptimalizáláshoz, de nem maga a kersőoptimalizálás. Vagy ha a keresőoptimalizálás részének tekintjük, akkor annak csak egy nagyon kezdeti lépése.
Weboldal Google keresőoptimalizáls terén erős a verseny
A Google minden keresére a legjobb találatokat adja a keresgélők számára. Azokat az oldalakat javasolja, amelyeken részletes leírást találnak az emberek a kérdéseikre. Olyan találatokat, amelyek valóban hasznosak a számukra.
Ha indexelve van a weboldalad, és mégsem a Google mégsem dobja ki találatnak keresésekre, akkor lehet, hogy nem megfelelő a weboldalad tartalma.
Hogyan javítható a Google weboldal helyezés?
A Google weboldal előresorolás fő tényezői
- A weboldalon található tartalom minősége
- Más oldalakról a weboldalra mutató linkek erőssége
A weboldal optimalizálás Google keresőbe összetett folyamat. A Google weboldal helyezés javítása miatt szükség lehet az egész weboldal szerkezetének átgondására.
Milyen eredmény várható egy Google keresőoptimalizált weboldaltól?
Két példával mutatom meg. Ezeknek a vállalkozásoknak rengeteg megrendelést hozott a keresőoptimalizált weboldal.