Persze Gerillamarketing, nem Gorilla. A „gerillamarketing” kifejezés Jay Conrad Levinson nevézeh fűződik. Kisebb vállalkozások számára a leghatékonyabb marketing eszköz lehet, de nem ritka, hogy nagy márkák is használják. A gerillamarketinget nehéz tanítani. Tanulni könnyebb.
Less el mindent másoktól, ami működik, és csavarj rajta egyet saját kreativitásoddal!
Itt van pár tipp az induláshoz:
Használd a közösségi médiát!
Nagy költségvetésű kampányok nem jönnek szóba? A legsikeresebb kampányok a közösségi média tereken történnek. Azok hozzák össze őket, akik szívükkel-lelkükkel benne vannak a vállalkozásukban. Te sem gondolkodhatsz TV hirdetésben és a reklámújságokban? A közösségi médiávával Te is dobhatsz nagyot.
Először alapozd meg a közösségi média jelenléted. Facebook, Pinterest, Instagram. Ne várj túl sokat a kezdetkkor. Készíts vagy keress olyan tartalmat, ami azt az élményt nyújta, amit az ügyfeleidnek adni akarsz. Ossz meg olyan sok mindent, ammennyit csak tudsz. Készíts szuper fényképeket és videókat, vesd be a kreativitásod. Ha az emberek olyan tartalmat kapnak tőled, amit érdemes megosztani, nem is kell majd kérdned őket erre. Magától fog menni az egész.
Mondd a magadét
A termékedet szolgáltatásod senki nem ismeri jobban, mint Te.
Beszélj róla!
Írj róla!
Blogloj róla!
Mutasd meg, hogy szakértője vagy a szakmádnak! Ha azt látják az emberek, hogy tudod, miről beszélsz, hidd el, vásárolni is fognak tőled.
Ha blogolással támasztod alá a szakértelmedet, egy jól körülírt témát dolgozz fel egyszerre. Ezt a témát dolgozd fel alaposan, és tégy bele annyi minőségi információt, amennyit csak tudsz. Előbb-utóbb észre fognak venni, és vásárlásokkal jutalmaznak meg.
Használd az ingyenes marketing lehetőségeket!
Az Ittlakunk.hu, Cylex.hu, Google Cégem szuper ingyenes hirdetési lehetőségek. Ez nem pénzkérdés! Készíts szuper profilokat ezeken a felületeken! Használd őket, és készíts hozzájuk minőségi tartalmat. A megfelelő logókép alap! Legyen részletes a leírásod és gondoskodj róla, hogy jól nézzen ki a profilod.
A gerillamarketing nem pénz kérdés. Csak kreativitás és elszántság kell hozzá.
Fórumok és Meetupok
Milyen lenne, ha szánt szándékkal elkerülnéd azokat a csoportokat, ahol rendszeresen a Te szakmád bizonyos aspektuasait tárgyalják meg? Valószínűleg ezt csináldo minden nap. Fórumokkal és Meetupokkal van tele az internet, és egy csomó vállalkozó ignorálja ezt.
Keress olyan közösségeket, ahol a Te szakmáddal foglalkoznak. Csatlakozz hozzájuk és hallasd a hangod. Hadd tudjanak rólad. Minden alkalom, amikor beszélhetsz, vagy írhatsz a szakmádról, egy remek lehetőség arra, hogy vevőket szerezz. Weboldal készítés terén rengeteg ilyen rendezvény van. De biztos vagyok benne, hogy ez bármelyik szakmára igaz.
Lépj túl a közösségi médián. Légy közösségi és netwörkölj
Itt a lehetőség egy kis offline marketingre. A szakmaspecifikus kapcsolatépítő események nagy lehetőségeket nyújtanak. Ha csak egy jó szakmai partnert találsz, az együttűködés hatalmas előnyökkel járhat. Elvállalhattok olyan projektet, ami egyedül nagy falat lenne, vagy kaphatsz tőle alvállalkozói megbízást. A szakmabeliek nem csak versenytársak, partenerek is lehetnek.
Találkozz más szakmák képviselőivel, akikkel hasonló az ügyfélkörötök. Hátha ki tudtok találni valamilyen együttműködést. Ötleteljetek, mit lehetne kihozni a helyzetből, és csoda történhet.
Gerillamarketing határok nélkül
A gerillamarketingnek csak a kreativitásod szab határt. Nincs titkos recept. Sőt, éppen az a legjobb, ha recept nélkül dolgozol, és húzol valami olyat, amire még senki nem gondolt. Ha ismered a vevőidet és eléggé kreatív vagy, pár okos kampánnyal el tudod indítani a termékedet.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.