• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
  • Ugrás az elsődleges oldalsávhoz
  • Ugrás a lábléchez

Weboldal készítés

Weboldal, ami üzletet hoz

  • SEO
  • Webshop készítés
  • Blog
  • Kapcsolat

A Felhasználóbarát Weboldal 4 pontja 2019-ben

Most itt vagy: Főoldal / Weboldal készítés / A Felhasználóbarát Weboldal 4 pontja 2019-ben

2018.12.27. by DeakAndras Szólj hozzá!

A felhasználóbarát weboldal azt nyújtja, amire a látogatónak szüksége van.

Felhasználói élmény minősége a weboldal készítés alapvető része. A felhasználók igényeivel folyamatosan lépést kell tartani. A jövőbe mi sem látunk, de az elmúlt évtized fejlődése azt mutatja, hogy a felhasználók igényeihez való alkalmazdkodás most fontosabb, mint valaha volt. Ahhoz, hogy a folyamatos fejlődésben ne maradjunk le, proaktívan keresni kell a fejlődési lehetőségeket.

Felhasználói élmény

A következő 6 pontot iránymutatásnak szánjuk, ami segít felkészülni a felhasználói élmény jelenére és jövőjére.

Egyszerű elérés

A felhasználóbarát weboldal időt takarít meg a felhasználó számára.

A felhasználók jellemzően egy specifikus céllal érkeznek egy weboldalra, amit minél hamarabb el akarnak érni. A leginkább felhasználóbarát weboldal és applikácó dizájnok arra törekszenek, hogy lerövidítsék a felhasználók útját a céljuk eléréséhez, ezzel időt takarítva meg számukra. Az ilyen dizájnok lényege, hogy a felhasználók minél kevesebb lépéssel elérhessék céljukat. Egy ilyen hatékony dizájn több jellegzetességgel bírhat a következők közül:

  • Lineáris dizájn. A lineáris dizájn egy olyan úton viszi végig a felhasználókat, melynek kezdeti-, köztes-, és végpontjai előre definiáltak. A felhasználók így tudják, hogy hol tartanak a folyamatban, és hogy mennyi időt fog a folyamat még igénybe venni.
  • Prediktív dizájn. A prediktív dizájn a felhasználó viselkedése alapján felméri a felhasználó valószínűsíthető célját, hogy minél gyorsabban elérhetővé tegye a célt.
  • Progresszív informálás. A progresszív informálás abban az esetben célravezető, ha a weboldal jelentős információmennyiséget tartlmaz. A progresszív infomálás ilyenkor azt célozza meg, hogy a felhasználót ne árassza el az információtömeg. Mindig csak annyi információ legyen számára elérhető, amennyit fel tud dolgozni. Ezzel biztosítható az is, hogy mindig csak a felhasználó számára releváns információ legyen megjelenítve.
  • Kontextus alapú információ. A kontextus alapú informálás azt célozza, hogy a felhasználó csak a számára leginkább releváns információval találkozzon.

Megfelelő tartalom

A felhasználóbarát weboldal áttekinthető, a releválns tartalom könnyen megtalálható rajta.

A megfelelően struktúrált és könnyen elérhető tartlom kulcsfontosságú ahhoz, hogy a felhasználók élménye jó legyen. A legfrissebb trendek arra koncentrálnak, hogy minden zavaró tényező ki legyen zárva, és a felhasználó figyelmét arra legyen irányítva, ami valóban hasznos a számára: a releváns tartlomra.

A tartalom fókuszú felhasználói élmény vagy olyan dizájnnal érhető el, ami kiemeli a tartalmat, vagy olyan talalomkialakítással, ami önmaga kereként is szolgál. A fő cél az, hogy biztosítsuk, hogy nincs semmi, ami akadályozná a felhasználót a weboldal tartlmának könnyű elérésében. Ebben a szemléletben a dizájnerek jellemzően minden vizuális elemet leegyszerűsítenek, és olyan weboldalt alakítanak ki, ami segíti a tartalom kiemelkedését. Ezen személelt vizuális eszközei közé tartoznak a következők:

  • Precíz vizuális rend. A rendezett dizájn megkönnyíti a tartlom megértését. Egyértelmű vizuális jelekkel, mint például a környezettől elütő színválasztás remek eszköz a felhasználók figyelmének irányítására. Ezt interaktív elemeknél érdemes használni, mint például az üzenetküldés.
  • Vizuális lomtalanítás. Az irreleváns, vagy kevéssé hasznos információ eltávolításával elősegíthető a releváns tartalom kiemelkedése. Így hatékonyabb felhasználói élményben lesz része a weboldal látogatóinak.
  • A tartalomrészek közötti ergonómikus szünetek használata szellősebbé és könnyebben fogyaszthatóvá teszik a tartalmat. A szöveg ergonómiailag megfelelő tagolása jelentősen növelheti a felhasználói élmény minőségét.

Személyreszabottság

A felhasználóbarát weboldal testreszabott. Mindenkinek azt adja, amire szüksége van.

A személyreszabottság párhuzamos a fent említett időtakarékos dizájnokkal. Az elmozdulás az általános megoldásoktól a személyre szabott felhasználói élmény felé egy olyan fontos aspektus, ami különös figyelmet érdemel. Az üzleti világban a marketing egyre inkább a kisebb csoportok, végső soron egyes vásárlók megcélzása irányába mozdul el. Ezért élik ma fénykorukat az influencerek, akik egy-egy körülírható vásárlói kör megszólítását teszik lehetővé. Egyre fontosabbá válik a vásárlók igényeinek és preferenciáinak minél mélyebb megismerése.

A felhasználói adatok mintáinak felismerésével a technológia egyre magasabb szintű alakalmazkodást tesz lehetővé az adott felhasználó igényeire tekintettel. Az egyik legnépszerűbb testreszabási trend a weboldalak között, a személyreszabott ajánlatok bemutatása. Ezt maxolja ki például a Google és a Facebook. A testreszabott ajánlat növeli annak az esélyét, hogy egy weboldal látogatóból tényleges vásárló válik, amikor megnézi a weboldalad. A következők a weboldalak személyreszabásának lehetséges módjai:

  • Helyszínhez igazodó tartalom. Mivel sokan használják az internetet útközben, aki a webolal tartalmát az adott földrajzi helyhez tudja igazítani, hatalmas előnyre tesz szert. A felhasználó a földrajzi helyének megfelelő tartalmat kell, hogy megkapja. Így a kapott információ megfelelő lesz a felhasználó számára.
  • Testeszabott kezelőfelület. A testreszabott felhasználói élményben kulcsfontosságú lesz az, hogy a kezelőfelület alkalmazkodjon a felhasználó igényeihez. A felhasználó weboldal használati szokásainak követésével és a megfelelő adatok gyűjtésével a felhasználói élmény nagyságrendekkel javítható. Használatukkal lehetővé válik a webolalak egyes felhasználók számára eltérő, optimalizált megjelenítése.

Videó tartalom

A felhasználóbarát weboldal tömör, informatív videóval fokozza a felhasználói élményt.

A videó tartalmak előretörése egy meghatározó tendencia a felhasználói élmény javításában. Az 5G technológiával a sávszélesség többén nem akadály. Eljött a videós weboldal ideje. A filmes tartalomban rejlő potenciált a következők figyelembevételével lehet legjobban kihasználni:

A videó tartalmak előretörése egy meghatározó tendencia a felhasználói élmény javításában. Az 5G technológiával a sávszélesség többén nem akadály. Eljött a videós weboldal ideje. A filmes tartalomban rejlő potenciált a következők figyelembevételével lehet legjobban kihasználni:

  • A mobiltelefonos felhasználókra tekintettel a videót elérhetővé kell tenni álló verzióban is. A mobiltelefonon szinte mindig úgy használjuk az internetet, hogy a telefon álló helyzetben van. A videók viszont általában asztali képernyőkhöz készülnek, fekvő képaránnyal. A mobilos internethasználat és az internetes videófelhasználás terjedésével érdemes lesz átállni az álló képarányú videókra.
  • Alkalmazkodás a rövid figyelmi időtartamokhoz. Mivel a videóban nehezebb átugrani egy-egy részt, mint a szöveges tartalomban, feltétlen olyan gazdagnak kell lennie a videónak, hogy a felhasználók ne akarjanak átugrani semmit. Ha ugranak, már nagyjából el is vesztettük őket. Mivel a figyelmi időtartamok rövidülnek, nagyon lényegretörőnek és tömörnek kell lennünk a videós tartalmakban.
  • Képminőség. A weboldalon elérhető képek és videók minősége alapjábanvéve határozzák meg a felhasználói élményt. Mindeképpen kiváló, HD minőségű videó használata javasolt.

Online marketing,  Weboldal készítés

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Elsődleges oldalsáv

Legutóbbi bejegyzések

  • Egyre magasabbak a SEO árak. Hogyan spóroljunk ésszel és hatékonyan?
  • ShopRenter vagy WordPress WooCommerce? Melyiket válasszam?
  • Google weboldal regisztráció – Első lépés a weboldal optimalizálás terén
  • Mitől sikeres egy vállalkozói weboldal?
  • Az 5 legjobb online betűtípus felismerő

Dolgozzunk együtt!

 

Vedd fel velünk a kapcsolatot és oszd meg velünk elképzeléseidet.

 

Üzenetedre egy napon belül válaszolunk.

 

 

Footer

Közösségi Média

Kövessen minket közösségi media oldalainkon.

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Twitter

Kapcsolat

WEBKAPU
Bölcső u. 7.
Get Directions
info@webkapu.hu
Mo,Tu,We,Th,Fr 09:00 – 18:00; Sa 10:00 – 16:00

Navigáció

  • Honlap készítés
  • Partnereink
  • Kapcsolat
  • Repterek forgalma
  • Weboldal készítés országosan

Hírlevél

Iratkozzon fel, hogy naprakész maradjon!

© 2023 · WEBKAPU