Céges Facebook oldal létrehozása azért megfontolandó a legtöbb vállalkozás számára, mert a Facebook az internet második legnagyobb elosztó-központja: innen jön a Google után a legtöbb forgalom.
Ebben a bejegyzésben összefoglaljuk a céges Facebook oldal helyes használatának legfontosabb alapelveit, szabályait.
1. Céges oldalt, ne személyes profilt hozzunk létre
A legnagyobb hiba, amit sokan elkövetnek, hogy személyes Facebook profilt hoznak létre céges Facebook oldal helyett. A személyes dolgaink és a cégünk marketingjének elválasztása kulcsfontosságú. Ez a Facebook-on azért is fontos, mert egy személyes profil teljesen más funkciókkal rendelkezik, mint a céges profil. A céges profil egy sor funkciót tesz számunkra lehetővé, amit nem akarsz nélkülözni.
Az alábbi lehetőségek közül választhatunk új oldal létrehozása során:
- Helyi vállalkozás vagy hely
- Vállalat, szervezet vagy intézmény
- Márka vagy termék
- Előadó, zenekar vagy közszereplő
- Szórakozás
- Ügy vagy közösség
Ha éttermünk van, a helyi vállalkozást kell választanunk. Ha online marketing szolgáltatást nyújtunk, akkor vállalatként vagy márkaként regisztrálhatjuk magunkat. A választás után a Facebook végigvezet minket a beállításokon.
2. Rendszereses posztoljunk
A rendszeres tartalom-megosztás a sikeres Facebook menedzsment lelke. Akár tetszik, akár nem, naponta vagy hetente legalább 3-4 alkalommal érdemi, minőségi tartalmat kell kitenni a falunkra, ha azt akarjuk, hogy a követőink észleljék, hogy létezünk, dolgozunk, és bármikor elérhetnek minket.
A posztok ne a cégről szóljanak, és ne a munkatársak személyes dolgairól. A posztoknak a potenciális ügyfelekről és az ügyfelek problémáiról, a számukra kínált megoldásokról kell szólniuk. Ez minden marketing-tevékenység egyik legfontosabb alapkövetelménye, és ezt a Facebook marketing során is be kell tartani.
3. Készítsünk profi Facebook borítóképet
A Facebook borítókép a profil egyik legfontosabb eleme, hiszen mindenki látja, aki az oldalunkra érkezik. A borító beállításának legfontosabb szabályai az alábbiak:
- Legyen egyszerű: a képen egyetlen elem kapjon fókuszt. Ez vezessse az ovlasó tekintetét, és magyarázza el neki, hogy miről van szó.
- Legyen éles: a homályos Facebook borítók amatőrizmus benyomását keltik, ráadásul az olvasó nem is fogja pontosan tudni, hogy mi van a képen. A leggyakoribb hiba.
- A képen vagy ne legyen szöveg vagy kevés szöveg legyen rajta. A szöveg legyen éles, olvasható, és emelkejen ki a háttérből, legyen erős kontrasztja.
- A kép színvilága illeszkedjen a Facebook kékjéhez. Egy színskálázó eszközzel ezt könnyedén be tudjuk állítani.
A borítókép méretezése és beállítása az egyik legfontosabb dolog, amire időt kell szánnunk az elején. A jó borító segít az olvasóknak tájékozódni és ez jó első benyomást ad rólunk és cégünkről. Ha a borítóképünk jó benyomást kelt, esélyünk van rá, hogy az érdeklődő lefelé görget majd a falon, és talál valami érdekeset.
4. Fizessünk a Facebooknak
A Facebook 2017-ben vezette be az úgynevezett zéró algoritmust. Az algoritmus lénye a céges oldalak organikus forgalmának lenullázása volt. Ez azt jelenti, hogy posztolhatunk bármennyit, és kaphatunk bármennyi lájkot, a Facebook nem fogja megmutatni az olvasóknak – csak akkor, ha fizetünk érte.
Ha új személyes profilképet teszünk fel, egyszeriben több száz lájkot kapunk. Egy céges tartalommal ez soha nem fordulhat elő, egyszerűen azért, mert a Facebook elrejti azt az olvasók elől. Ezért kénytelenek vagyunk fizetni azért, hogy az olvasóink lássák a tartalmainkat.
Ez sokak számára visszatartó erő lehet, és nem ok nélkül. Érdemes megfontolni, hogy mennyit ér nekünk a Facebook. Lehetséges, hogy pinteresten vagy email-en keresztül nagyobb elérést tudunk csinálni, és jobban gazdálkodunk a pénzünkkel.
Ha viszont fizetünk, tartsuk erősen a kiadások gyeplőjét. Sok cég és kisvállalkozás csinálja azt, hogy napi 1000 vagy 3000 Forintban maximalizálja a Facebook által elkölthető keretet. Ez tökéletesen elegendő arra, hogy naponta már érezhető forgalmat hozzunk az oldalunkra.
5. Ne emeld ki a bejegyzésed
A Facebook természetesen mindent megtesz azért, hogy minél többet hirdessünk a felületen. Ha posztolunk egy tartalmat, azonnal megjelenik alatta a kis kék gomb, Bejegyzés kiemelése feliratta. Na, erre ne kattintsunk.
Miért?
Azért, mert egy olyan felületre visz, ahol kevés opció közül választhatsz, és nem tudod pontosan, precízen beállítani a hirdetésed. Ezért sok pénzt veszíthetsz, és sikertelen lehet a hirdetésed.
Helyette használd a Facebook Ads Manager eszközt vagy keress egy profi szakértőt, aki beállítja és kezeli a hirdetéseidet.
6. Arra használd, amire való
Nagyon fontos, hogy legyünk tisztában azzal, mire való a Facebook és a céges Facebook oldal. Arra való, hogy a Facebook-ról forgalmat hozzunk át a saját weboldalunkra. Ez a legfontosabb cél. Nem pedig az, hogy az olvasók a Facebook-on töltsék az idejüket.
Ha az olvasó megérkezett a weboldalunkra, ott egy másik fontos teendőt kell elvégeznünk: el kell kérni az email-címét. Ezért természetesen adni kell valamit cserébe, ugyanakkor ha az olvasó megadta a címét, nyert ügyünk van: innentől kezdve már nem kell fizetnünk azért, hogy őt elérjük, hanem egyenesen neki címzett levelet küldhetünk a számára.
Céges Facebook oldal: összefoglalás
Céges Facebook oldal létrehozása megfontolandó a legtöbb vállallkozás számára. Az oldal üzemeltetése sok időt és pénzügyi ráfordítást igényel, ezért érdemes pár hónap tesztüzemet is betervezni. Ha túl drágának találjuk, és üzleti profilunknak megfelel, kereshetünk más csatornákat is.
Céges Facebook oldal létrehozása megfontolandó a legtöbb vállalkozás számára, de semmiképpen nem kötelező marketing elem. Hogy érdemes-e neked is céges Facebook profilt létrehoznod, attól függ, hogy hajt-e számodra üzleti hasznot. Ezt elsőre nehéz eldönteni. Ha bizonytalan vagy benne, hogy szükséged van-e rá, javaslom, hogy a versenytárs elemzés során vizsgáld meg a konkurenseid közösségi oldalakon mutatott aktivitását. Ha ők használnak, neked is szükséged lehet rá.
Az oldal üzemeltetése sok időt és pénzügyi ráfordítást igényel, ezért érdemes pár hónap tesztüzemet is betervezni. Ha túl drágának találjuk, és üzleti profilunknak megfelel, kereshetünk más csatornákat is.