A céges weboldal akkor sikeres, ha ügyfleket hoz neked
A sikeres céges weboldal szükséges elemeit lejjebb gördítve találod.
Így hoz megrendeléseket az Afolia.hu
Az Interponyva.hu első terasz ponyvára (is)
Üzletileg sikeres weboldalt szeretnél? HÍVJ FEL MOST!
06 20 370 7586
A céges weboldal célja az ügyfélszerzés
Az alábbiakra kell figyelni céges weboldal készítés során:
- A termékek, szolgáltatások előtérbe helyezése
- Könnyű kezelhetőség – kiváló felhasználó élmény
- Könnyű kapcsolatfelvétel
- Megbízható, stabil működés
- WordPress céges weboldal
- A saját domain alap egy céges weblap esetében
- Céges email
- SEO, amin a céges weboldal készítés után a siker múlik
- Mitől lesz sikeres egy céges weboldal?
Mit keresnek egy vállakozói weboldal látogatói? Egy szolgáltatást!
Mutasd meg világosan, milyen szolgáltatást nyújtasz a vevőidnek!
Ha azt látják, hogy megtalálták az adott terület szakértőjét, akit szívesen megbíznának, akkor nem fognak tovább keresgélni. Ajánlatot fognak kérni.
Az első kritikus pont tehát, hogy a céges weboldal villámgyorsan megmutassa a látogatóknak, hogy jó helyen járnak, itt tényleg azt a szolgáltatást találták meg, amit keresnek.
Azért kell gyorsnak lenni, mert az internet egy könyörtelen hely, ahol nagyon könnyű továbbkattintani egy másik weboldalra. Ha a látogatód egy pillanatra elbizonytalanodik, hogy jó helyen jár-e, az pont elég arra, hogy nyomjon egy „vissza” gombot és megnyissa a következő vállalkozás weboldal linkjét a találati listáján.
Ezért nincs idő mellébeszélni, azonnal be kell mutatni a szolgáltatásodat. Aki nem azt keresi, annak úgysem fogod tudni eladni, aki viszont azt keresi, így jó eséllyel a weboldaladon marad.
Jó eszköznek bizonyult a „képes menü” a nyitó oldalon. Itt a látogatók rögtön látják, hogy milyen szolgáltatást lehet nálad megvenni. A képeket sokkal könnyebben, gyorsabban értelmezzük, mint az írást. Egy kép megértéséhez szinte oda sem kell figyelnünk. Ehhez képest az olvasás sokkal több figyelmet igényel. Leggyorsabban és legkényelmesebben képekből értik meg a látogatók, hogy mit kaphatnak tőled.
Képes menüből azonnal érthetőek a termékeid.
Ezért válik be a „képes menü”. Rögtön a nyitó oldalon elhelyezzük a fő szolgáltatás-, vagy termékkategóriát képpel. Innen egy szempillantás alatt fel tudják mérni a látogatók, hogy jó helyen járnak-e, hogy meg tudják-e tőled kapni azt, amit keresnek.
Így, aki azt keresi, amit te árulsz, az maradni fog, és nem veszíted el. És ez a lényeg. A valódi potenciális vevőket akarjuk megtartani a weboldalon. Az se baj, ha mások nézegetik az oldaladat, de ha valaki nem igazán a te termékedet keresi, abból kevés üzlet lesz, így az ő elvesztésük nem igazán veszteség.
Ok, az érdeklődőnk első pillantásra bizalmat adott a weboldaladnak, nem lépett tovább egy másikra. Mi történik ezután?
A céges weboldalnak meg kell győznie a látogatót arról, hogy az adott szolgáltatás szakértője vagy, és érdemes téged megbíznia a munkával.
Erre a legjobb eszköz, ha alaposan bemutatod a szakterületed. Le kell írni, hogy mi mindenre kell, hogy gondoljon az ügyfél, mielőtt rendel. Milyen lehetőségek vannak például anyagválasztás terén, szín terén, hogyan vegyen méreteket.
Igény esetén elkészítem a szolgáltatásaid részletes leírását.
06 20 370 7586
Gondolnod kell arra, hogy az ügyfél nem ért a te szakterületedhez. Sok minden, ami neked magától értetődő (például hogy bármilyen színt lehet választani) a vevődnek újdonság. Csak akkor fogja tudni, ha a weboldaladon látja.
A vevő manapság minden szolgáltatónak a weboldalát látja először. Ha az egyiknél megtalálja például, hogy milyen színeket lehet választani, ott tudni fogja, hogy lehet színt választani, ahol ezt nem látja a weboldalon, lehet, hogy azt gondolja, ott csak egy színben van az adott termék.
Ezért minden opciót, lehetőséget, választható kiegészítőt, színt, ízt, erősséget, súlyt és méretet, mindent be kell mutatni.
Ha a termékek alaposan be vannak mutatva, akkor az ügyfél tudni fogja, hogy az a termékkombináció is kapható nálad, amit ő szeretne vásárolni.
Plusz látni fogja, hogy te aztán otthon vagy a szakmában, mindenféle opciót, lehetőséget ismersz. Ha máshol kevésbé részletes bemutatását látja az adott termékenk, szolgáltatásnak, már az lesz a benyomása, hogy te jobb vagy a másiknál.
Pár kép egy elvégzett munkáról többet ér, mint akármennyi szöveg.
És ez nem mond ellent a fentieknek. A részletes bemutatásra, opciók leírására szükség van. Ezt kell kiegészíteni referenciamunkák képeivel, esetleg videóval, és ez az alapos termékleírás hitelességét megsokszorozza.
Nagyon jó, ha az ügyfél látja, hogy te készítesz szénfűtésű dézsafürdőt tölgyfából. De ennél még sokkal jobb, ha képeken be tudsz mutatni kettőt, amit te készítettél.
Ha az első pontot, a termékek gyors és alapos bemutatását nem nyújtja egy céges weboldal, akkor nagyon sokan fogják otthagyni olyanok is, akikből amúgy vevő lehetett volna. Ezért ez az első alapvető fontosságú funkciója a weboldalnak. Mit kell tudnia még egy weboldalnak, ahhoz, hogy hatékonyan hozzon megrendeléseket?
Ez a pont magától értetődőnek tűnik, de te is biztos láttál már olyan weboldalakat, amik egyáltalán nem voltak könnyen könnyen kezelhetőek. Össze-vissza lehet tévelyegni némelyikben, és nem csak a nav.hu oldalra gondolok, ami kétségtelenül jó példa az átláthatatlan weboldalra. Van sok kisvállakozás, aminek a weboldala annak ellenére bonyolult, hogy a szolgáltatásai nem azok.
Ha a weboldaladon nem egyszerű eligazodni, rengeteg ügyfelet fogsz veszíteni.
Ha lehet ne legyen több főmenü pont 5-nél. Ha 5-nél több főmenü pont van, akkor el kell kezdeni gondolkodni, melyiket lehetne beszuszakolni egy másik menüpont alá. A potenciális vevőid ugyanis nem menüt olvasgatni szeretnének a weboldaladon, hanem egyszerűen vásárolni. És itt vissza utalok a fentiekben megfogalmazott gondolatra, hogy a szolgáltatásaid legyenek azonnal beazonosíthatóak a weboldaladon. Ne kelljen azért a menüben keresgélni, hogy kiderüljön, pontosan mivel foglalkozol.
Különösen kritikus ez a mobiltelefonos internetezés előretörésével. Az asztali számítógépeknél még nem olyan macerás a menüben keresgélni. De mobilon még sokkal macerásabb.
A nyitó oldalt és a menüt is úgy kell kialakítani, hogy a vevőknek ne kelljen keresgélnie, hanem könnyen megtalálják azt, amit keresenk.
A weboldal ilyen szemléletű kialakítása némi gondolkodást igényel, de megéri.
A vevőid meg fogják hálálni, ha nem kell gondolkodniuk, mit merre találnak a weboldaladon.
A letisztult dizájn azért is fontos, hogy jól nézzen ki a weboldal. De legalább ennyire fontos, hogy a letisztultság miatt könnyű legyen feldolgozni a weboldalon található információt.
Ha tele van a weboldal olyan elemekkel, amik elvonják a látogató figyelmét a tartalomról, akkor nem lesz jó a felhasználói élmény. A figyelmet elvonó elemek lehetnek tetszetősek, ezért van némi kísértés, hogy ezekkel tedd látványossá a weboldaladat. A vevőid viszont nem egy lenyűgözően látványos weboldalt szeretnének csodálni, amikor a szolgáltatásod után keresnek. Ők valamilyen problémájukra keresnek megoldást, lehetőleg egyszerűen és gyorsan. A következő figyelmet elvonó elemeket csak indokolt esetben érdemes használni:
- Felugró ablakok
- Mozgó képek, GIF-ek
- Sliderek
- Animációk
Hiba a fenti elemeket öncélúan használni. Vizuális zsúfoltságot eredményeznek, és könnyen zavaróak lehetnek. A figyelmet elvonó elemeket ezért minimális szinten kell tartani, vagy teljesen száműzni kell a weboldalról.
A weboldalad legyen szellős.
Csak annyi szöveges és képes információ legye a képernyőn, amennyit könnyű feldolgozni.
A tipográfia, a megfelelő karakterek kiválasztása fontos részlete a felhasználóbarát weboldalak készítésének.
A fő szempont itt az, hogy a betűtípus ne legyen cirkalmas. Legyen könnyen olvasható. Érdemes egy interneten gyakran használt betűtípust választani, ami ismerős is lesz a felhasználók számára, mint például a Source Sans.
A betűméretnél arra kell figyelni, hogy a karakterek eléggé nagyok legyenek ahhoz, hogy valaki mobiltelefonon kevésbé nyugodt körülmények között is könnyen el tudja olvasni a szöveget. Ma már az internet forgalom több, mint fele mobiltelefonon zajlik. Amikor az átlagos felhasználóra gondolsz, nem egy csendes szobában a nagy monitor előtt üldögélő embert kell elképzelned, hanem a buszon zötykölődő kapaszkodás közben a telefonján lejjebb gördítő olvasóra. Neki kell könnyen tudnia olvasni a weboldaladat.
A szövegek legyenek könnyen érthetőek. A nyelvezet is legyen egyszerű. Ne kelljen két doktori ahhoz, hogy valaki megértse, mit akarsz neki mondani.
Ugyanúgy, mint a betűméretnél, itt is az lebegjen a szemed előtt, hogy zajos, figyelmet megosztó környezetben is könnyen lehessen érteni a mondanivalódat.
Kapcsolatfelvétel a céges weboldal felületén
A telefonszámok minden esetben legyenek egy érintéssel hívhatóak mobiltelefonról.
Legyen ott a telefonszámod lépten-nyomon. Ne kelljen a kapcsolat oldalon keresgélni. Legyen rögtön a menüből hívható. Érdemes a hosszabb bejegyzésekben is jól láthatóan elhelyezni egy hívható telefonszámot.
HÍVJ MOST!
06 20 370 7586
Az internet kegyetlen. Ha nem járunk ezekkel az apróságokkal az potenciális ügyfelek kedvében, simán tovább fognak kattintani egy másik oldalra, ahol nem kell felírniuk, vagy megjegyezniük a telefonszámot.
Annyira könnyű az interneten mást választani, hogy ezekben a dolgokban nem szabad hibázni.
Minden oldal alján legyen ügyfélkapcsolati űrlap. A kapcsoaltfelvételek ⅔-a ügyfélkapcsolati űrlapon keresztül történik, és csak ⅓-a jön telefon hívásból.
Esetenként nagyon meg tudja könnyíteni az ajánlattételt, ha az ügyfél képeket tud nekünk küldeni például arról a teraszról, amire terasz ponyvát szeretne.
Ilyen esetekben az ügyfélkapcsolati űrlapon képfeltöltési lehetőséget is kialakítok.
Nincs annál rosszabb, mint amikor egy weboldalon egy hibaüzenet várja a látogatót. Elég, ha egy kép nem töltődik be, vagy a slider csúszik össze, vagy akár a szöveg „lelóg” a képernyőről mobilon. Ezek azonnal bizalomvesztést eredményeznek. Valami nincs rendben, az oldal elhanyagolt, a tulajdonos nem gondos – gondolják a látogatók.
Egy jó eszköz arra, hogy az ilyen kellemetlenségeket elkerüld az, ha nincsenek kísérleti jellegű elemek a weboldaladon. Érdemes olyan eszközöket használni a weboldalon, amik már ki vannak próbálva és bizonyítottak.
Egy céges weboldal esetében a cél az értékesítés. Nem kell, hogy a weboldalad egy műalkotás legyen. Az ügyfeleid nem egy műalkotást keresnek. Már, ha nem a dizájn területén szolgáltatsz. Ennél sokkal fontosabb, hogy megbízhatóan, stabilan működjön a weboldal, és azt találják rajta az érdeklődők, ami fontos nekik. Így fog tudni a weboldal megbízásokat hozni neked.
A wordPress a legnépszerűbb weboldal készítő platform. A világ összes weboldalának több, mint a fele ezen készült. Ezek között vannak nagyon komoly weboldalak is, mint például a Sony Music és a Bloomberg.
A wordpress azért ilyen népszerű, mert könnyű használni. Ha be akarsz illeszteni egy új aloldalt, ha egy új bejegyzést akarsz írni, vagy ki akarsz cserélni egy képet, nem kell emiatt webszerkesztőhöz fordulnod. Majdnem olyan egyszerű a rendszerben kezelni a tartalmat, mint egy szövegszerkesztőben.
A WordPress weboldalakkal kapcsolatban több ügyfelemnek is voltak kérdései, félelmei. Bemutatom a főbb felmerülő kérdéseket.
A WordPress és a vírusok
A félelem szerint a WordPress oldalak nagyon ki vannak téve vírus támadásoknak, feltörésnek.
A helyzet az, hogy minden weboldal ki van téve a feltörés veszélyének. A tapasztalatok azt mutatják, hogy amennyiben a jelszavakat megfelelően biztonságosan kezeled, nem fogják feltörni a weboldalad. Az általam készített weboldalak közül – lekopogom – még egyet sem törtek fel.
Az a félelem tehát, hogy a WordPress weboldalad van, azt kétévente fel fogják törni, nem megalapozott, ezt állíthatom.
Kérdés, hogy ha mást rendszert használnál, nagyobb biztonságban lenne-e a weboldalad.
Itt van például a Drupal, vagy a Joomla. Ezek viszont szintén ismert rendszerek, így ebből a szempontból nem is lennének mások. Elterjedtségük okán elvileg hasonlóan ki lennének téve a feltörés veszélyének, mint a WordPress.
Használhatnál egyedi fejlesztésű weboldalt, de ezzel sem biztos, hogy előrébb lennél. Sőt.
- Az egyedi weboldalt is frissíteni kéne az új vírusokkal szemben. Nincs olyan rendszer, ami egyszer és mindenkorra védelmet biztosít. Az egyedi fejlesztésű weboldal esetében a frissítéseket a webfejlesztődnek kéne leprogramoznia, míg a WordPress ingyenesen ad biztonsági frissítéseket.
- Az egyedi fejelsztésű weboldallal a legnagyobb nehézség az lenne, hogy örökre a webfejlesztő rabja lennél. Annak az esélye, hogy az egyedi fejlesztésű weboldal karbantartását átveszi más, közel van a nullához. Az új webfejlesztő nem tudná, hogy mi van a kódokban, következésképp nem tudna garanciát vállalni arra, hogy minden rendben lesz. Ki venne át egy olyan munkát, amit számára egy fekete doboz. Vagy inkább egy időzített bomba?
- Végül, de nem utolsó sorban, az egyedi fejlesztésű weboldal jóval drágább lenne, mint egy WordPress weboldal.
Tehát vírusok, internetes támadások szempontjából nem jobb megoldás a többi lehetőség sem. És a WordPress valójában egyátalán nem rossz ezen a téren. A jelszvakra vigyázni kell. De arra bármilyen készítésű weboldal esetén vigyázni kell.
A WordPress weboldalak mind ugyanolyanok
A kezelőfelületet tekintve tényleg. De éppen ez az egyik előnye. Egy WordPress weboldalt sokkal könnyebben át lehet vinni az egyik fejlesztőtől a másikhoz. Egy WordPress weboldallal épp ezért nem leszel kiszolgáltatva egy weboldal készítőnek.
Amúgy a dizájn egész más tud lenni egy-egy WordPress weboldal esetében. Rengeteg sablon közül lehet választani, és ezek nagyon eltérő megjelenést nyújtanak a weboldalaknak. A sablonokat pedig testre lehet szabni, tehát teljesen egyedivé lehet tenni.
Ezen túl, az ügyfeleid valamilyen problémájukra, igényükre keresnek megoldást az interneten. Amikor a weboldaladra jutanak, miután rákerestek például arra, hogy „fémszerkezetű galéria készítés”, az fogja őket foglalkoztatni, hogy tőled várhatnak-e megoldást a problémájukra. Nem azzal fognak folglalkozni, hogy láttak-e már valahol hasonló felépítésű weboldalt életükben.
A WordPress rendszer a céges honlap készítés céljának tökéletesen megfelel.
Vannak ingyenes szolgáltatások, mint a Wix, Hupont.hu, Webnode és még továbbiak. Ezeknél a szolgáltatóknál egy céges weboldal ingyen is elkészíthető elvileg. Gyakorlatilag amint valami extrát szeretne az ember, ahhoz máris fizetős csomagra lesz szükség. És mivel ezek profitorientált vállalkozások, már a teljesen alap dolgok is fizetős „extrának” számítanak náluk.
Az egyik dolog, ami ezeknél a szolgáltatóknál fizetős, az a saját doman. Ha az ingyenes céges weboldal csomagban maradsz, akkor a domained valahogy így fog kinézni: vallakozasom.wix.com.
Egy ilyen domainről sokaknak az fog elsőre beugrani, hogy még saját domained sincs, mint például vallalkozasom.hu, és nem vagy komolyan vehető. Ez azért különösen fájdalmas, mert, ahogy fentebb írtam, a céges weboldal célja az, hogy ügyfeleket hozzon azáltal, hogy a látogatókat meggyőzi, hogy az adott terület szakértője vagy. Ha nincs saját domained, az pont ennek az imidzs építésnek az ellenében hat.
A domain névhez hasonlóan a saját email cím is alap. Egy vallakozasom.gmail.com email címet nem vesznek komolyan. Mostanában leginkább az info@vallalkozasom.hu email cím használata gyakori. De lehet névre szóló céges email címet is készíteni. Mint például vezetéknév.keresztnév@vállalkozásom.hu.
Rögtön látszik, hogy az info@vallalkozasom.hu email cím miért népszerű. Az „info” egy már bevett email cím vállalkozások számára, ezért az „info” részt gyakorlatilag nem kell megjegyezni. Elég csak a vállalkozás nevére emlékezni és már tudnak is emailt írni neked.
A céges SEO, más néven céges keresőoptimalizálás célja, hogy a weboldaladat az érdeklődők megtalálják az interneten. A céges weboldal célja, hogy ügyfeleket szerezzen neked. Az interneten annyi weboldal van, hogy külön foglalkozni kell azzal, hogy egy weboldalt a keresgélők meg is találjanak.
Azzal, hogy a termékeket alaposan bemutatjuk, már meg is tettük az első lépést ebbe az irányba.
A termékek alapos bemutatása nem csak a szolgáltatások után keresgélőket győzik meg arról, hogy jó helyen járnak. A Google maga is részben a tartalom alapján dönti el, hogy melyik weboldalt ajánlja a találati listáján egy adott keresésre.
Ha a weboldaladon sokat részletesen be van mutatva egy adott szolgáltatás, akkor nagyobb eséllyel fogja a Google ajánlani abban az adott témában. Főképpen, ha a Google azt látja, hogy az ajánlása jól működik, és akik az adott témában keresgélnek, hosszan a weboldaladon maradnak, amikor a weboldaladra jutnak. Ezért is kell, hogy a weboldaladon a szolgáltatásoddal kapcsolatban a vevőid számára érdekes tartalom legyen. A minőségi tartalom azért a céges SEO alapja, mert tulajdonképpen három legyet ütsz vele egy csapásra.
- A weboldaladra látogató érdeklődőket meggyőzöd arról, hogy a szakterületed szakértője vagy
- A Google látni fogja, hogy milyen keresésekkel kapcsolatban ajánlja a weboldaladat
- Mivel az érdeklődők hosszan böngészik az oldaladat a Google azt is látni fogja, hogy jó választ adsz a kérdéseikre
Az érdeklődők számára lebilincselő tartalom a céges keresőoptimalizálás elengedhetetlen része.
A keresőoptimalizálás fő részei a következők:
- Tartalomfejlesztés (ennek a fontosságáról írtam fent)
- Tartalom marketing
- Linképítés
- Technikai SEO
Egyre nehezebben lehet sikeres egy vállalkozás weboldal nélkül
Ma már általános, hogy egy vállalkozóval kapcsolatban, legyen szó akár asztalosról vagy könyvelőről, az első benyomást a weboldaláról kapják az ügyfelek. Vállalkozás weblap nélkül ma már nehezen elképzelhető. Induló egyéni vállalkozó weboldal nélkül nehezen fog tudni új ügyfeleket gyűjteni. Nincs ez másként egy weblap vállalkozás esetén sem. Weblap készítést vállalok kis- és középvállalkozások számára.
Az első benyomás fontosságát pedig nem lehet túlzottan hangsúlyozni. Attól függ, hogy lesz-e második.
Sok önmagában egyszerű részletet kell összehangolni a sikerhez.
- A weboldal legyen átlátható és könnyen kezelhető
- A kapcsolatfelvétel legyen kényelmes és gyors
- Legyen saját domain név és email cím
- A weboldal működjön stabilan
- A weboldal legyen keresőoptimalizált
Több éve keresőoptimalizált céges weboldal készítésével foglalkozom. Az üzletileg sikeres céges weboldal kulcsát abban látom, hogy a fent részletezett feladatok alaposan és összehangoltan vannak elvégezve.
Olyan céges weboldal készítését vállalom, ami üzletileg sikeres lesz.