Céges weboldal, ami új ügyfeleket hoz
A céges weboldal készítés célja gyakran az, hogy segítse a vállalkozást a növekedésben. Ha neked is ez a célod a weboldaladdal, ezt a cikket neked találták ki.
Vannak, akik csak jelen szeretnének lenni a neten egy weboldallal. Ezt a célt viszonylag könnyű elérni. Domain név, tárhely, és egy megkapó, informatív weboldal. Több nem is kell egy jó netes bemutatkozáshoz.
A webcím felkerül a céges papír fejlécébe, rátesszük minden névjegykártyára, és az ügyfeleink mind megnézhetik a weboldalunkat.
Ez mind szép és jó. De mi van, ha új ügyfeleket szeretnél szerezni? Akiknek még nem lapul a zsebükben egy névjegykártya a vállalkozásodról, akiknek még nincs fejléces szerződésük veled
Hogyan fognak megtalálni az új ügyfelek?
Ha azt gondolod, ők is meg fognak találni az interneten, mint az ismerőseid, ki kell, hogy ábrándítsalak. Egy új weboldalt olyan eséllyel fognak megtalálni, mint tűt a szénakazalban. Honnan tudnának arról, hogy létezik? Végtelen sok weboldal van, és amikor rákeresnek a termékre vagy szolgáltatásra, amire szükségük van, az első találati oldalon 10 találatot fognak látni. Szerinted a tiéd köztük lesz? Csak akkor, ha dolgozol rajta. Ha nem vagy fenn az első tízben, akkor alig van esélyed arra, hogy új ügyfeleket szerezz. Az érdeklődők 98%-a csak az első tíz találatot fogja látni. Ennyit mutat a Google az első találati oldalon. Talán 2% lehet, aki megnézi a második találati oldalat. Ha azon sem vagy rajta, akkor gyakorlatlag megtalálhatatlan a oldalad.
A Dygital Synopsis egyszerűen úgy fogalmaz:
A Google találati lista második oldala tökéletes hely egy holttest elrejtéséhez.
Ez, bár kicsit túlzó, de sajnos van benne valami.
Hogyan kerül a céges weboldal az első találati oldalra?
Két út van:
- Folyamatosan fizetsz a Google-nek, hogy hirdetések útján az első oldalra kerüljön a linked
- Eléred, hogy a Google magától előre sorolja a weboldalad az első találati oldalra
Most a második lehetőségről fogok írni
A linképítés és tartalomépítés is kemény feladat. Miért gondolom úgy, hogy megéri? Mert a Google és a Facebook profik. Maximalizálni fogják a saját bevételeiket. Azaz a te költésgeidet. Azon dolgoznak a szuperösszetett algoritmusaikkal, hogy a hirdetőik költségeit maximalizálják. Tőlük szeretnél függeni?
A Google-től és Facebook-tól úgy tudsz független lenni, ha egy kicsit megkerülhetetlen leszel. A Google egy keresőmotor. Ha nem megfelelő találatokat ad a látogatók kereséseire, a felhasználók mást fognak használni. Mit? Binget, Yahoot például. De hogy azokat nem használja senki. Tényleg nem. De miért? Mert nem adnak jó találatokat a keresésekre. Ha Google nem ad elég jó találatokat a kersésekre, akkor mást fognak használni az emberek. Tehát a Google egyet nem engedhet meg magának: hogy rossz tartalmat adjon a kersésekre. Ezért, ha elég jó a tartalmad, téged fog ajánlani. Ebben biztos lehetsz.
Mi tehát a teendő?
Legyél Te a legjobb Google találat a területeden!
A verseny nagy. Sokan szeretnének az első oldalon lenni anélkül, hogy fizetnének érte a Googel-nek.
Első tíz helyből csak tíz van, és legalább 100-an szeretnének odakerülni. Arra a keresőszóra, hogy „gumis”, például 350 találatod ad a Google. Ebből 10 van az első oldalon. Nagy a verseny.
Az első oldalra az kerül oda, aki a legelszántabb és legkitartóbb a keresőoptimalizálás területén. Ha érdekel, mi is az a keresőoptimalizálás, olvasd el cikkünket!
A kersőoptimalizálásnak két fő része van:
- Linképítés
- Tartalomépítés
Ahhoz, hogy az első oldalra kerülj, mindkettőbe sok energiát kell fektetned. Azt is tudnod kell, hogy ez nem egy olyan tevékenység, ami gyorsan eredményt hoz. Hosszú távon, viszont megéri.
Linképítés
A Google folyamatosan figyeli, hogy a weboldalak között milyen kapcsolatok (linkek) léteznek. Mit gondolsz, melyik oldalt fogja a Google előre sorolni?
A) Azt, amelyikre kevés link mutat
B) Azt, amelyikre sok link mutat, sokat látogatott komoly weboldalakról
Igen, igen, a B a helyes válasz. Ha a Google azt látja, hogy a weboldaladat a többi weboldal komolyan veszi (ezt is jelenti a linkelés), akkor azt fogja látni, hogy a te oldalad egy komoly weboldal, amit érdemes ajánlania az érdeklődőknek.
Ha azt látja, hogy a kutya nem hivatkozik az oldaladra, az azt a benyomást kelti, hogy az oldalad tartalma értéktelen. Tehát: linkeket kell építeni. Minél több, annál jobb…. de azért csak ésszel. Túl is lehet lőni a célon. A linképítés témát egy későbbi cikkben részletesebben be fogom mutatni.
Tartalomépítés
Legyen releváns tartalom az odalaldon! Miért ajánlaná az „ékszer” keresőszóra a Google a te odlaladat, ha meg sincsen említve rajta, hogy „ékszer”, „nyaklánc”, „karkötő”…. nem buta a Google, de nem is gondolatolvasó! Egy jó céges weboldal bővelkedik a releváns tartalomban!
Mondd el az oldaladon, miről szól. Légy részletes. És legyen az oldaladon olyan tartalom, ami valahogy kapcsolódik a témához. Ékszerek esetén lehet beszámolni az ékszer csomagolásról, ékszer tisztításról, ékszer tárolásról, ékszer készítésről, ékszerek anyagáról, az ezüst ékszerekről, a sárgaréz ékszerekről és így tovább. A sort végtelen hosszan lehet folytatni. Írj erről, és a Google ki fogja adni találatnak az oldaladat, amikor valaki „sárgaréz ékszer” keresőre keres.
Ez persze fáradtságos munka. A tartlomnak jónak is kell lennie. Ha az anyag nem köti le az oldasók figyelmét, és pár másodperc után lelépnek, a Google számára ez azt jelentheti, az adott keresőszóra az oldalad mégsem volt olyan jó találat.
Ha új ügyfeleket hozó oldalt szeretnél, valahogy előre kell kerülnöd
Te milyen módszert választanál céges weboldal számára?
A ) Google hirdetés
B) Facebook hirdetés
C) Linképítés + tartalomépítés
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.